Hlavní obsah
Sport

Ewerton je výraznou postavou Chance Ligy. Chceme hrát nahoře, řekl mi brazilský fotbalista

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Na snímku fotbalista Baníku Ostrava Ewerton po vítězném zápase v Teplicích 21. září 2024.

Brazilský ofenzivní záložník Ewerton je výraznou postavou Chance Ligy. Hbitý a technicky vyspělý fotbalista na skvělé výkony z loňské sezony navazuje i v probíhajícím ročníku.

Článek

Ewerton patří k ústředním postavám Baníku Ostrava. Přitom tamní klub je už jeho čtvrtým působištěm v české nejvyšší soutěži.Začínal v Mladé Boleslavi, potom na sebe upozornil v dresu FK Pardubice a vrátil se do Mladé Boleslavi. Z ní zamířil do pražské Slavie a aktuálně se prosazuje v ostravských barvách.

Ewertonova bilance v české první lize obsahuje dosud 120 odehraných zápasů a třiatřicet vstřelených gólů. K tomu nastoupil za tři české celky i v evropských pohárech do 14 utkání a vstřelil čtyři góly, což je rovněž pozitivní statistika.

Byť se hodně připomíná ještě loňské účinkování Ewertona, nezůstává pozadu ani v nynějším soutěžním ročníku. Na aktuálním čtvrtém místě Baníku Ostrava se v osmi kolech podílel třemi vstřelenými góly, další dva zaznamenal i v předkolech evropské Konferenční ligy. Pomohl střelecky k překonání prvního soupeře v kvalifikaci a srdnatě bojoval v dresu Baníku i proti FC Kodaň, kdy Ostrava vypadla až na penalty.

Ewertona jsem sledoval z hlediště při víkendovém zápase FK Teplice – Baník Ostrava. Zaujal především skvostným gólem na 3:1 pro hosty. Jak se ukázalo, byla to vítězná trefa, protože Baník vyhrál 3:2 a odvezl si tři body.

Po zápase se Ewerton u autobusu s ostravskou výpravou ochotně fotografoval s lovci autogramů, a dokonce prohodil i pár slov s místními fotbalovými fanoušky. Nutno podotknout, že hovořil česky. Toho jsem využil a zastavil jsem se s ním také na pár slov. A Ewerton vstřícně komentoval baníkovskou realitu.

Jak se vám hrálo v Teplicích?

Nastoupil jsem tady už za Mladou Boleslav, Pardubice, pražskou Slavii a loni i za Baník. Nikdy předtím jsem na teplickém stadionu gól nedal. Takže teď to bylo poprvé. Myslím, že to byla jedna z nejkrásnějších branek, které se mi povedly. Byl to můj třetí gól v této ligové sezoně, k tomu mám i nějaké asistence.

Kam směřují cíle ostravského celku?

Doufám, že se nám bude dařit. Chceme hrát nahoře.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz