Článek
A v právě se rozbíhající sezoně druhé nejvyšší soutěže se FC Táborsko poměřuje od 20. do 31. července ve třech zápasech po sobě s novými účastníky Chance Národní ligy, jak zní aktuální název druhé ligy.
Vypravil jsem se proto do Tábora přímo na stadion tamního celku, abych „zmapoval“ situaci klubu při vstupu do nadcházejících měsíců. A při neohlášené návštěvě jsem měl štěstí, že jsem v areálu zastihl dvojici zaměstnanců FC Táborsko, kteří se podílejí na chodu táborského fotbalu.
„Jak veřejnost ví, hráli jsme dva barážové zápasy s Dynamem České Budějovice. Byl to vrchol uplynulé sezony, pro nás velmi náročný i po stránce zajištění,“ řekl mi na úvod Daniel Kočer, technický manažer klubu.
„Jelikož se v Táboře uskutečnila až odveta, měli jsme prakticky o tři dny víc na přípravu stadionu, než kdybychom hráli doma první duel. O zápas v Táboře byl enormní zájem. A tak na stadion pro 1200 diváků přilákalo utkání na 3 500 fanoušků. Museli jsme všechno zabezpečit, abychom splnili požadavky pro to, aby se nic nestalo,“ líčil Daniel Kočer.
V současné době probíhá další fáze úpravy stadionu.
„To je naše priorita. Dostavujeme tribuny a pracuje se na výstavbě umělého osvětlení. Je toho hodně, co potřebujeme dokončit. Když se podívám na areál stadionu, tak je tady pořád dost práce,“ konstatoval technický manažer.
Fotbalisté FC Táborsko vstoupili do nové sezony vítězstvím nad nováčkem soutěže Slavií Praha B 3:1. Ve druhém kole hrají v pátek 26. července před televizními kamerami na půdě FC Zlín, který sestoupil z první ligy. A ve středu 31. července přijede do Tábora další nováček Baník Ostrava B.
„Máme za soupeře celky z klubů, které tvoří v českém fotbale dobré značky. Se Zlínem ani s béčkem ostravského Baníku jsme se v minulých letech nepotkávali, protože tyto týmy nepůsobily ve druhé lize. Zlín má čerstvou prvoligovou minulost, ale Baník Ostrava B je pro nás velkou neznámou. Nevíme, co od nich můžeme čekat. Je to pro nás neokoukaný tým a netušíme, s čím přijedou,“ uvažoval Michal Mácha, marketingový manažer FC Táborsko.
„Myslím, že naše fanoušky nejvíc lákají zápasy s béčky pražské Slavie a Sparty, taky se Zbrojovkou Brno. Snažíme se o marketingové aktivity s cílem zlepšovat servis po celou sezonu, než abychom dělali speciální akce na jedno utkání. Marketing i ve fotbale je o penězích,“ dodal Michal Mácha.
Při pohledu na FC Táborsko je třeba připomenout i sportovní vedení klubu. Výkonným ředitelem je bývalý ligový fotbalista Martin Vozábal, který manažersky pracoval už v prvoligovém Dynamu České Budějovice.
Zkušeným trenérem FC Táborsko je Roman Nádvorník, jenž má za sebou i štace v roli hlavního kouče v tehdy prvoligových celcích Příbrami, Viktorie Žižkov a MFK Karviná. A do pozice manažera A-týmu se nedávno přesunul Jakub Navrátil, který jako hráč rozjížděl kariéru v Příbrami a získal titul s Viktorií Plzeň v roce 2011, působil i v Turecku, Itálii, Mladé Boleslavi a končil právě v Táboře.
Zdroj: autorský text