Hlavní obsah
Sport

Hokejový světový šampionát v Praze je výjimečný, shodují se bývalí reprezentanti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Ilustrační snímek z areálu O2 Areny v Praze, kde se koná mistrovství světa v hokeji

Hodně společného mají v současné době bývalí hokejoví reprezentanti Richard Žemlička a Michal Vondrka. V právě vrcholící sezoně jsou součástí sportovního vedení české reprezentace hráčů do 18 let na mistrovství světa.

Článek

Ve svých nynějších rolích mohou využívat zkušenosti z doby, kdy hájili barvy národního týmu na světových šampionátech. Richard Žemlička je u „osmnáctky“ jedním z asistentů hlavního trenéra Davida Čermáka. Michal Vondrka pak působí u týmu na důležité pozici generálního manažera.

Při nedávné závěrečné přípravě „osmnáctky“ před šampionátem jsem se v Chomutově, kde probíhalo několikadenní soustředění, obou zeptal na jejich poznatky a dojmy z vlastní reprezentační éry.

„Když se v globálu za kariérou ohlédnu, tak jsem de facto spokojený. Pokud dokážete získat medaile na mistrovství světa, i když někdo může říci ‚jen‘ bronzové, pak to považuji za úspěch. Možná bych některé věci v hráčské etapě udělal trochu jinak, ale na druhou stranu si vážím už samotného faktu, že jsem hrál za národní tým,“ řekl mi Richard Žemlička, který jako hráč získal tři mistrovské tituly s pražskou Spartou.

Žemlička startoval na šesti mistrovstvích světa a dvou zimních olympiádách.

„Mám tři bronzy ze světového šampionátu a jeden z olympiády. Měl jsem to štěstí, že se zimní olympijské hry uskutečnily krátce po sobě v letech 1992 a 1994 a byl jsem na obou z nich,“ připomněl Richard Žemlička.

„Tehdy jsme se vlastně museli učit hrát systémem play-off, protože předtím se bojovalo jen ve skupině. Čtyřikrát jsme prohráli v semifinále. A někdy nám chyběl jen pověstný krůček do finále. Zažil jsem i mistrovství světa v roce 1992, které vrcholilo v Praze. Byl to výjimečný turnaj před domácími fanoušky,“ vypíchl Richard Žemlička detaily ze své kariéry.

Šampionát v Praze okusil v reprezentačním dresu i Michal Vondrka. A to v roce 2015, kdy se v Česku konalo MS naposledy před letošním hokejovým svátkem.

„Světový šampionát v Praze je jedinečný. Pro mě to bylo samozřejmě nejlepší mistrovství, které jsem absolvoval. Souvisely s tím i velké tlaky a obrovská publicita. Stále si vzpomínám, jak republika hokejem doslova žila. Bylo to z mého pohledu doslova až neskutečné. Praha byla prostě výjimečná, i když jsme skončili čtvrtí,“ podotkl Michal Vondrka.

Jestliže pražský šampionát znamenal pro Vondrku velký zážitek, pak medailově jej převýšilo MS v roce 2012 ve Švédsku a Finsku.

„Super turnaj po sportovní stránce, získali jsme bronz. Měli jsme v Helsinkách skvělou partu. Ale atmosféra kolem šampionátu nebyla dobrá, město tím nežilo,“ rekapituloval Michal Vondrka.

Jeho reprezentační statistika čítá účast na třech mistrovstvích světa a jedné olympiádě v roce 2018.

„Vždycky se říká, že člověk toho může dosáhnout víc, ale myslím, že mám za sebou během dvaceti let na ledě barevnou a pestrou kariéru,“ dodal Michal Vondrka, který na klubové úrovni vyhrál s pražskou Slavií mistrovský titul v extralize v roce 2008.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz