Hlavní obsah
Aktuální dění

Jak jel fotbalový reportér Pavel Edelmann do Lipska číhat na Ronalda

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Pavel Edelmann při zastávce v Ústí nad Labem při cestě na fotbalové EURO do Lipska (18. června)

Mistrovství Evropy ve fotbale je ostře sledovanou událostí nejen ze strany fanoušků a sportovních příznivců, ale i z hlediska zájmu televizních reportérů, novinářů a médií obecně.

Článek

Shodou náhod jsem se v úterý 18. června odpoledne potkal na zahrádce jedné z restaurací v Ústí nad Labem s Pavlem Edelmannem, který pracuje pro sportovní redakci TV Nova. S kolegou z novinářského prostředí se znám řadu let, proto mě zajímalo, jaká je jeho současnost.

A třebaže měl Pavel Edelmann před sebou ještě cestu do Lipska na zápas české fotbalové reprezentace s Portugalskem v rámci EURO, věnoval mi nějaký čas pro rozhovor.

Jaká je vaše pracovní úloha v dějišti probíhajícího evropského šampionátu ve fotbale?

Z Ústí nad Labem bych měl být za tři hodiny v Lipsku. A po zápase Česko-Portugalsko budu číhat na portugalské hráče. A to i na hvězdného Ronalda. Víme, že se k němu dostat není pro nikoho snadné, ale uvidíme, jak se to vyvine. I když jsem akreditovaný i na zápasy českého týmu v Hamburku, tak tam nejedu. Pokud ale český celek postoupí ze skupiny, tak bych měl být u dalších zápasů ve vyřazovací části.

Je vaší reportérskou specializací jen fotbal na nejvyšší úrovni?

Takhle bych to neřekl. Byl jsem ale i na EURO 2016 ve Francii, kde vedl českou reprezentaci trenér Pavel Vrba. Už si nevzpomenu, kde jsme bydleli. S pražskou Spartou jsem v uplynulé sezoně absolvoval pohárovou šňůru až do osmifinále Evropské ligy. Po vstupu Sparty do sezony s Kodaní jsme si říkali, že to není ideální, ale pak Sparta odehrála krásné zápasy, až na Liverpool.

Jak na vás působil sparťanský trenér Brian Priske?

Můj názor je takový, že když přišel, bylo to i z jeho strany rozpačité. Ale postupně asi vznikala mezi ním a hráči nějaká chemie. Jinak se dá z mého pohledu konstatovat, že se prezentoval jako elegán, slušný člověk, gentleman na úrovni. Pak jsem četl, že už nechce dál ve Spartě trénovat, ale nemohu mluvit za něj, jak to bylo.

Jaké mimofotbalové akce máte jako reportér na svém kontě?

Byl jsem třikrát na tenisovém Wimbledonu v Londýně v letech 2017-2019. Taky dvakrát na cyklistické Tour de France. Je to výjimečná akce nejen pro novináře a média, ale vůbec sama o sobě. V doprovodném voze jsem jel s bývalými jezdci z Kolumbie a Belgie, jména si nepamatuji. Letěli jsme vrtulníkem nad pelotonem, pak jsme cyklisty doháněli na silnici apod.

Bylo pro vás těžké vypracovat se do nynější pracovní pozice?

Mám to jako koníčka. Abych z postu redaktora v regionální televizi Nova obstál, musel jsem se naučit úplně všechno – práci s kamerou, k tomu patří střih, produkce a taky kontakty. Je mi šestapadesát a začal jsem před pětadvaceti lety a myslím, že se to dá vydržet. A nemohl bych bez toho žít. Říkám, že to mám za odměnu. Abych si něco dokázal, tak jsem ještě vystudoval Fakultu životního prostředí při Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz