Hlavní obsah
Sport

Jakub Petružálek získal v hokejové extralize titul s Litvínovem a stříbro s Třincem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Bývalý hokejový reprezentant Jakub Petružálek před zimním stadionem v Litvínově

Bývalý hokejový reprezentant Jakub Petružálek strávil během kariéry sice dohromady patnáct sezon v zahraničí, přesto stačil získat při svém nedlouhém působení v české extralize dvě medaile.

Článek

V roce 2015 vybojoval mistrovský titul s Litvínovem a v roce 2018 stříbro s Třincem.

Jako sportovní novinář znám Jakuba Petružálka osobně právě od doby, kdy se v roce 2014 poprvé vrátil z ciziny do Litvínova. I po deseti letech se mi vybavuje tisková konference, na níž byl představen jako posila Litvínova.

Jak uváděla tehdejší média, jeho přítelkyně, modelka a kickboxerka Kateřina Netolická, byla nalezena ve vaně litvínovského bytu mrtvá. A Petružálek se rozhodl vrátit.

„Do Litvínova jsem přišel v listopadu 2014 bohužel za okolností, jaké se staly. Kluci měli sezonu perfektně rozjetou, takže jsem naskakoval do rozjetého vlaku. I teď, po tak dlouhé době, jsem rád a vděčný, jak mě vzala kabina a mohl jsem být součástí týmu a jeho úspěchu,“ řekl mi Jakub Petružálek o období, kdy Litvínov vedli k titulu trenéři Radim Rulík a Miloslav Hořava.

S Jakubem Petružálkem jsem hovořil na litvínovském zimním stadionu během semifinálové série play-off mezi Litvínovem a Pardubicemi.

Fanoušci mají dodnes v paměti souhru elitní litvínovské trojice, kterou Petružálek tvořil s Martinem Ručinským a Robinem Hanzlem.

„Když jsem přišel, tak jeden z nich byl zrovna zraněný. Ale asi po měsíci se dala naše lajna dohromady. Začalo to fungovat od prvního okamžiku, co jsme se sešli na ledě. S odstupem času tvrdím, že to byl v mé hráčské kariéře jeden z nejlepších útoků, ve kterém jsem hrál,“ tvrdil bývalý útočník.

„Robin Hanzl je šikovný hráč, který dokáže rozdávat nahrávky a je skvělý při nájezdech. A Martin Ručinský? Každý musel obdivovat jeho elegantní bruslení, přehled a styl, jaké mají hokejové osobnosti,“ charakterizoval svoje někdejší spoluhráče.

Úspěšnou éru zažil Jakub Petružálek i v Třinci, kam přišel v době, kdy jej vedl Vladimír Kýhos. Oba se už samozřejmě znali z „domovského“ Litvínova.

„S Třincem jsem si plácl na dva roky. A v tom druhém roce jsme hráli finále s Kometou Brno a získali stříbro. To jsem zažil už jako hlavního trenéra Vencu Varaďu. Byl tam už jako generální manažer Honza Peterek, který střídal Pavla Marka. Třinec už měl nadupaný kádr. V útoku zářil Martin Růžička, který je tam celou dobu a pořád dominuje. V brance jsme měli Šimona Hrubce a Petera Hamerlíka,“ líčí Jakub Petružálek.

Z Třince se zkušený útočník přesunul znovu do Litvínova.

„Dostal jsem i nabídku na setrvání v Třinci, ale už jsem se chtěl vrátit domů a tady se usadit. A zrovna v tom období mi dal nabídku i Litvínov,“ upřesnil motivy svého návratu.

S extraligovým hokejem skončil v Litvínově v šestatřiceti letech.

„Někdo může polemizovat, jestli to nebylo příliš brzy. Ale měl jsem to tak naplánované a dané. Tahle moje představa hrála při rozhodování hlavní roli. K Litvínovu mám vztah, vyrostl jsem tady. Byť jsem byl patnáct let ve světě, na léto jsem se vždycky vracel. A nemám důvod chodit do jiného města,“ přesvědčoval Petružálek.

I po skončení aktivní kariéry zůstal u hokeje. Je už třetím rokem jedním z trenérů litvínovského juniorského týmu.

„Pro mě je zadostiučiněním, že se Litvínov v této kategorii po jedenácti letech dostal do play-off. Tahle práce mi zatím dává smysl. Jsem téměř v každodenním kontaktu i s hlavním trenérem litvínovského extraligového týmu Karlem Mlejnkem. Bavíme se o tom, kdo by potencionálně mohl přejít z juniorů do přípravy nebo i zápasů áčka,“ dodal Jakub Petružálek.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz