Hlavní obsah
Sport

Jiřího Ticháčka jsem přivedl ze Sokolova do Kladna, říká Josef Zajíc o nadějném reprezentantovi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Ilustrační snímek ze Zimního stadionu v Kladně.

V jedenadvaceti letech se stal obránce Jiří Ticháček z Kladna jedním z nejlepších hráčů hokejové extraligy. Na svém kontě má nejen skvělé statistiky z pohledu produktivity v základní části, ale i úspěchy s juniorskou reprezentací.

Článek

Hned po úspěšné baráži Kladna se Vsetínem byl nadějný bek povolán do kempu reprezentačního áčka. A figuruje tudíž mezi hokejisty, kteří dostávají šanci zabojovat o nominaci na nadcházející mistrovství světa v Praze a Ostravě.

Třebaže je Jiří Ticháček dosud výhradně spojován s kladenským hokejem, začínal v Karlovarském kraji, konkrétně v Sokolově.

„Když jsem byl manažerem kladenské mládeže, tak jsem Jiřího Ticháčka přivedl ze Sokolova do žákovského týmu Kladna,“ řekl mi Josef Zajíc, někdejší extraligový útočník, trenér a manažer, který v současnosti pracuje pro agenturu Sport Invest.

„Měl jsem štěstí, že jsem se po skončení aktivní kariéry pohyboval v prostředí, které jsem měl a pořád mám moc rád. Práce v hokeji mě samozřejmě baví i nadále,“ usmíval se Josef Zajíc, se kterým jsem hovořil na kempu české reprezentační osmnáctky v Chomutově. Národní tým do 18 let nyní startuje na mistrovství světa této kategorii ve Finsku.

Josef Zajíc během hráčské kariéry prošel vícero kluby. S Duklou Trenčín dokonce získal titul v tehdejší československé lize. A s Kladnem se radoval z extraligového bronzu.

„Ale v sezoně 1994/95 jsem hrál za Pardubice. Na ledě jsem vychovával mladého Milana Hejduka, který pak vyhrál olympiádu v Naganu,“ glosoval Zajíc svoji štaci na východě Čech.

S hokejem poznal i Německo a zahrál si i v českých nižších soutěžích. Kromě toho byl i manažerem Českých Budějovic.

Ještě v minulé sezoně působil v hokeji i jeho syn Josef Zajíc mladší, který nastupoval za několik klubů, ale kvůli zdravotním problémům musel aktivní kariéru předčasně ukončit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz