Hlavní obsah
Sport

Kladno mě překvapilo, říká Vladimír Evan, který vedl v juniorech Voráčka, Pavelce, Frolíka a spol.

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Ilustrační snímek ze zimního stadionu na Kladně, kde hrají Rytíři Kladno hokejovou extraligu

Radost z toho, jak si vedou hokejisté Kladna v dosavadním průběhu extraligy, mají jistě i jeho bývalí hráči, trenéři a funkcionáři. Patří k nim také jedenašedesátiletý Vladimír Evan.

Článek

S kladenským klubem spojil velkou část své sportovní kariéry. Posledních osmnáct let sice Vladimír Evan působí v různých funkcích v HC Slovan Ústí nad Labem, ale o kladenském klubu si udržuje neustále přehled. Vyplynulo to i z našeho rozhovoru.

Začněme současností. Co říkáte na výkony a postavení Kladna v extraligové soutěži?

V této sezoně mě mile překvapilo. Sice pořád je po třinácti nebo čtrnácti kolech v podstatě širší začátek soutěže, ale už to něco naznačuje. Kladno se chystalo v tichosti a letos je kádr velice dobře postavený, co se týče party. Když pominu hlavní postavu Jardu Jágra, tak našli přirozeného vůdce v Radku Smoleňákovi. Shodou okolností jsem ho trénoval v juniorce na Kladně, takže ho od té doby znám. A dobře jim chytají oba brankáři Štěpán Lukeš a Adam Brízgala. Kéž by to celému Kladnu vydrželo.

Kdy jste nabyl dojmu, že by to Kladnu mohlo letos klapat?

Už nedlouho před sezonou jsem říkal sportovnímu řediteli kladenského klubu Jiřímu Burgerovi, že jim předpovídám kvalitní začátek. Tehdy se tomu Jirka Burger smál, ale Kladnu se start povedl, ve třetím kole porazili Spartu. A to jim dodalo správné sebevědomí.

Znáte se se současným hlavním trenérem Kladna Davidem Čermákem?

Pocházíme ze stejné vesnice Žilina u Kladna. David tam měl i babičku a dědu, takže se známe hodně dlouho (úsměv). A navíc, když před několika lety mělo Ústí, kde jsem působil ve vedení klubu, spolupráci s Kladnem ohledně jejich hráčů, tak Kladno trénoval právě David Čermák. Takže tam byla vazba i po této linii. A ještě zajímavost: ze Žiliny u Kladna je i mistr světa z roku 1972 a později zkušený trenér Josef Horešovský.

Zmínil jste vlastní trenérskou práci s kladenskou mládeží. Jak na to vzpomínáte?

Vedli jsme tým s Milanem Skrbkem. Měl jsem obrovské štěstí na tehdejší hráčskou generaci. Přišel jsem ke kladenským juniorům, když z dorostu přicházeli kromě už zmíněného Smoleňáka především Ondřej Pavelec, Jiří Tlustý, Michael Frolík, Martin Látal a další. Z dorostu se pak posunul výš i Jakub Voráček, který byl o trochu mladší. Prostě plejáda hráčů, kteří měli předpoklady, že to někam dotáhnou, mnozí z nich až do NHL.

Máte za sebou i působení na střídačce kladenského celku v extralize. Kdy to bylo?

V období let 2002-2005 po boku hlavního trenéra Zdeňka Müllera. Byl jsem nejprve i u postupu Kladna z první ligy a měl jsem na starosti propojení mezi juniory a áčkem. A zažil jsem i éru, kdy při stávce v NHL hráli v extralize v ročníku 2004/2005 čeští kluci, co se v té době prosazovali v zámoří.

Sledujete současnou extraligu z pohledu fanouška nebo i hokejového experta?

Hokej mě baví jako fanouška, za experta se nepovažuji. Rád se samozřejmě podívám na zápasy hlavně v televizi. A musím říci, že se mi extraliga líbí.

Co nejvíce?

Vysoká kvalita hráčů, nasazení. Je to opravdu zajímavá soutěž. Nikdo dopředu nemůže říci, že je někdo vyloženým outsiderem. I v tomto případě platí, že kdokoliv může porazit každého.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz