Hlavní obsah
Sport

Ladislav Krejčí by mi mohl poslat dres Girony, říká jeho první ligový trenér Svatopluk Habanec

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Fotbalový trenér Svatopluk Habanec, který dal v Brně první ligovou šanci Ladislavu Krejčímu

Přestup kapitána pražské Sparty a opory české reprezentace Ladislava Krejčího do španělské Girony byl jednou z událostí letního fotbalového trhu. Není divu, protože z první ligy zamířil do ciziny držitel tří trofejí z uplynulých dvou sezon.

Článek

Ladislav Krejčí získal se Spartou jako lídr dva mistrovské tituly a k tomu přidal společně s týmem triumf v domácí pohárové soutěži. V médiích i mezi fotbalovou veřejností hodně rezonovalo spojení Sparta Praha – trenér Brian Priske – kapitán Ladislav Krejčí. Obě zmíněné osobnosti, které se staly symbolem nedávných úspěchů Sparty, už na Letné nejsou.

V souvislosti s Krejčího vzestupem se často zvýrazňuje jen zásluha trenéra Priskeho. Podíl na stále se rozvíjející kariéře českého reprezentanta měli ovšem i dřívější koučové, pod nimiž Krejčí působil.

Asi málokdo ze sportovních příznivců mimo Brno, odkud Krejčí pochází, dokonale zná, jak to bylo se vstupem tohoto hráče do vrcholového fotbalu. Trenérem, který Krejčího „objevil“ pro první ligu, byl Svatopluk Habanec.

Protože mě zajímalo, co opravdu stálo na počátku Krejčího cesty, vypravil jsem se za Svatoplukem Habancem na stadion v Ústí nad Labem, kde čtyřiapadesátiletý trenér od července vede tamní třetiligový celek!

„Pravdou je, že jsem Ladislava Krejčího vytáhl z dorostu do áčka Zbrojovky Brno. Bylo mu sedmnáct let, když debutoval za Brno v první lize v sezoně 2016/2017,“ řekl mi Svatopluk Habanec. Podle statistik vedl Krejčího v Brně ve 14 prvoligových zápasech. Více utkání odehrál Krejčí pak už jen ve Spartě pod taktovkou ostřílených koučů Briana Priskeho, Pavla Vrby a Václava Kotala!

A Habanec nemusel dlouho pátrat v paměti, v jakém zápase poslal Krejčího poprvé na ligový trávník.

„Bylo to v říjnu 2016 v Brně proti pražské Spartě, kdy nastoupil na postu defenzivního záložníka. Utkání skončilo 3:3 a vyrovnávací gól Zbrojovky dal v poslední minutě Alois Hyčka. Tedy ten Hyčka, který je nyní v Ústí znovu mým svěřencem. I to přináší fotbal,“ usmál se zkušený kouč.

Po osmi letech od Krejčího premiéry si Habanec nepřipouští, že to tehdy mohlo být velké riziko – poslat mladíka z dorostu před brněnskými diváky rovnou do ostře sledovaného duelu se Spartou.

„Už dříve se asi někde psalo, že jsem uvedl Krejčího na scénu. Prostě jsem mu dal šanci a důvěru v lize. Už když jsem ho předtím sledoval v dorostu, tak jsem poznal, že je to ve svém mladém věku nadstandardní hráč. A že to bude příští lídr, což se také potvrdilo a ukázalo. Znám ho a ve Spartě, kam přestoupil z Brna, dostal obrovské sebevědomí,“ líčil Habanec.

Jen v nadsázce mě napadlo, jestli se Krejčí svému „objeviteli“ nějakým způsobem odvděčil za tehdejší důvěru…

„Mohl by mi poslat aspoň dres Girony. Asi Ladislavu Krejčímu ještě dodatečně k přestupu popřeji přímo do Španělska,“ dodal Habanec s úsměvem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz