Hlavní obsah
Sport

Luboš Rob starší: Je neuvěřitelné, že hokejová Sparta čeká na titul tak dlouho

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Hokejový trenér Luboš Rob starší

Třiapadesátiletý Luboš Rob starší patří mezi hokejisty, kteří byli jako hráči u dosud posledního mistrovského titulu pražské Sparty v extralize.

Článek

Na jaře roku 2007 se mu podařilo přispět k zisku vítězné trofeje, což považuje i s odstupem času za největší úspěch aktivní hráčské kariéry.

V hokeji působí i v současnosti jako trenér, v probíhající sezoně je asistentem kouče v prvoligovém klubu VHK Vsetín. Jeho syn Luboš Rob mladší je lídrem týmu a patří k nejlepším hráčům celé soutěže.

Jako sportovní novinář jsem hovořil s Lubošem Robem starším i v průběhu aktuální sezony. Zeptal jsem se ho na jeho vzpomínky na mistrovský ročník ve Spartě.

„Sparta vyhrála extraligu už v roce 2006 a já jsem přišel až k jejímu druhému extraligovému triumfu v řadě v následující sezoně. Je neuvěřitelné, že od té doby na další titul čeká. Hned říkám, že jsem měl obrovské štěstí na to, abych se dostal do sparťanského týmu zrovna v tehdejším období. Odskočil jsem si v průběhu sezony ze Vsetína do Sparty na finiš ligy a obrovským způsobem si cením, co se nám podařilo,“ řekl mi Luboš Rob starší s hrdostí v hlase.

A přiblížil, jak Sparta k titulu dokráčela.

„Nebyla to náhoda. Tehdy Sparta měla vynikající tým a partu. Přitom jsem se přesvědčil, že hrát právě za Spartu není vůbec jednoduché. A dočkal jsem se toho momentu s titulem ve svých sedmatřiceti letech, což beru jako velké ocenění,“ podotkl Luboš Rob starší.

Luboš Rob starší sleduje samozřejmě i současnou extraligu a v ní pražskou Spartu.

„Četl jsem rozhovor s útočníkem Lukášem Pechem, který je teď v Českých Budějovicích. A ve Spartě strávil jako hráč skoro deset let. Řekl takový postřeh ve smyslu, že když šel z Karlových Varů do Sparty, tak se těšil na to, že bude mít s pražským klubem tituly a neměl ani jeden. Jen předtím s Karlovými Vary v roce 2009,“ poznamenal Rob.

A na závěr se svěřil, co formovalo jeho vztah k hokeji.

„Hrál jsem československou ligu i extraligu. Ale na vojně v Dukle Trenčín jsem měl ve dvaceti letech těžké zranění. Lékaři byli schopni mi dát koleno dohromady a po dlouhé zdravotní pauze jsem pak mohl odehrát celou kariéru až do čtyřicítky. A po tom zranění jsem si uvědomil úplně jiné hodnoty a priority. A tím pádem jsem se dokázal zorientovat ve věcech, které jsem do té doby jako mladý kluk neznal,“ vyznal se Luboš Rob ze svého přístupu k hokeji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz