Hlavní obsah
Sport

Mistr světa Martin Štěpánek: Měl jsem štěstí, že jsem byl součástí zlaté generace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Bývalý hokejový reprezentant, mistr světa Martin Štěpánek na zimním stadionu v domovském Ústí nad Labem - květen 2024

Hokejový mistr světa z roku 2000 Martin Štěpánek se živě zajímá i o letošní světový šampionát v Praze. Určitě si při sledování atraktivních zápasů vybaví i svoje dojmy z doby, kdy zvedl nad hlavu pohár pro vítěze turnaje.

Článek

Momentálně někdejší spolehlivý obránce Martin Štěpánek působí jako trenér mládeže v Ústí nad Labem, odkud pochází a patří ke známým odchovancům tamního klubu. A na ústeckém zimním stadionu jsem s ním také hovořil nejen na téma mistrovství světa.

Zřejmě si jako další bývalí reprezentanti a tehdejší mistři světa z přelomu tisíciletí říkáte, jak rychle to uteklo, že?

Měl jsem to štěstí, že jsem svoje nejlepší hokejová léta zažil v období slavné generace, která získala zlato na třech po sobě jdoucích šampionátech z let 1999-2001 a byl jsem součástí toho mistrovského hattricku. Stačí jmenovat kluky, se kterými jsem byl na MS 2000 – Jirka Dopita, Robert Reichel, Pavel Patera, Martin Procházka, Tomáš Vlasák, Honza Tomajko, Petr Čajánek, Václav Prospal, Václav Varaďa, David Výborný, Michal Broš, v obraně Franta Kučera, Franta Kaberle, v bráně nezapomenutelný Roman Čechmánek a další. Třeba Martin Havlát tehdy vyhrál nejen titul mistra světa za áčko, ale ve stejné sezoně i s dvacítkou.

Jaké bylo rozložení hráčů?

Trenéři Josef Augusta a Vladimír Martinec poskládali tým, v němž byli podle mě jen čtyři hráči z NHL, dva obránci a dva útočníci. Jinak základ jsme tvořili my, co jsme hráli v Evropě nebo v české extralize. A podle výsledku je jasné, že to fungovalo.

Přejděme k aktuálnímu dění na MS v Praze a Ostravě. Co pro vás šampionát znamená?

Jednak musím říci, že se mě mistrovství týká už jen z pohledu fanouška. Mám lístky a moc se na to těším. Že to bude pro všechny velký zážitek. Kluby už začátkem září dostaly nabídky na vstupenky a využil jsem toho. Jako divák jsem si koupil lístky například na zápasy Finsko-Kanada a Česko-Velká Británie. Oba se hrají ve stejný den po sobě, což mi vyhovuje.

Proč jste zvolil právě souboj Finska a Kanady?

Jsou to dva giganti. Navíc jsem ve Finsku několik let působil a narodil se mi tam syn. Finsko je pro mě srdeční záležitostí nejen po sportovní, ale i životní stránce.

Jste v kontaktu s finským hokejem?

V roce 2004 jsem byl hráčem Kärpät Oulu, když jsme získali ligový titul. A letos v lednu tam měli velkou slávu na počest dvacetiletého výročí. Takže jsem si na pozvání klubu udělal výlet do Finska a připomněl jsem si chvíle, které jsem tam strávil, jak jsem už uvedl, hokejově i lidsky. Proto jsem chtěl vidět Finy i na mistrovství světa v Praze.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz