Hlavní obsah
Sport

Pavel Malura: Když jste z Ostravy, tak Baník s vámi vyrůstá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Fotbalový trenér Pavel Malura, který je z Ostravy a momentálně vede FK Mladá Boleslav B

Fotbalový trenér Pavel Malura působil naposledy v české první lize v roce 2012, a to konkrétně v Baníku Ostrava. Od té doby absolvoval řadu dalších angažmá nejen na klubové úrovni, ale i u českých mládežnických reprezentacích.

Článek

Momentálně je Pavel Malura hlavním trenérem B-týmu FK Mladá Boleslav v ČFL a samozřejmě úzce spolupracuje i se sportovním vedením a trenérským štábem áčka mladoboleslavského klubu. S Pavlem Malurou jsem aktuálně hovořil při jednom třetiligovém zápase.

Jaký je váš vztah k ostravskému fotbalu?

Je to i o městě. Když jste z Ostravy jako já, tak Baník s vámi vyrůstá. Chodil jsem na něj od svých deseti let. Pak jsem tam začal trénovat mládež a tím pádem zůstanete „baníkovcem.“ Samozřejmě sleduji Ostravu v lize i nadále a myslím, že současná kritika vůči trenéru Pavlu Hapalovi je zbytečná. Pokud vím, tak Baník je v první šestce tabulky. Dokonce se koncem března dostal po výhře nad Teplicemi 4:1 na čtvrté místo, což by mohlo být relativně v klidu. A snad i odrazový můstek do budoucna.

Můžete připomenout vaše tehdejší působení na lavičce ostravského Baníku?

Tehdy měl Baník největší finanční problémy, měnili se majitelé, prostě pro fotbal bouřlivé období. Tým jsem přebíral v létě 2011. Ostrava prohrála v prvním kole nového ročníku ligy doma s Teplicemi 3:4, když teplický tým koučoval Petr Rada. Po tiskovce po zápase byl odvolán baníkovský trenér Karol Marko. A já byl jmenován jeho nástupcem. Jak říkám, turbulentní éra.

Kdo tehdy nastupoval za Baník Ostrava?

Známá jména, tedy Václav Svěrkoš, Martin Lukeš a další. Václava Svěrkoše jsem předtím trénoval už šest let v mládeži. Jeden start si připsal i Marek Jankulovski, který se bohužel zranil. Po mě někdy v březnu 2012 tým přebíral nový trenér Radoslav Látal.

Přejděme do současnosti. Co soudíte o průběhu prvoligového jara?

O titulu se rozhodne mezi Spartou a Slavií. Ale opravdu neumím říci, kdo z nich to bude (úsměv). Pracuji pro Mladou Boleslav a myslím, že naše mužstvo má potenciál na první šestku. A sestup? Ani to si netroufám odhadovat. Je to vyrovnané. Po podzimu to vypadalo, že České Budějovice to už nezvládnou, ale dostaly se zpátky do boje o záchranu. Takže čekám napětí až do konce.

Zdroj: autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz