Hlavní obsah
Sport

Petr Vrabec: Ligový titul přeji pražské Spartě, ale bude to mít hodně těžké

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Bývalý fotbalista Sparty a dalších klubů, někdejší asistent trenéra ve Slavii Petr Vrabec, který nyní působí v Brozanech

Souboj fotbalistů pražských „S“ o mistrovský titul ve Fortuna lize bedlivě sledují i bývalí hráči a trenéři, kteří prošli v různých pozicích oběma kluby.

Článek

Například i někdejší obránce a kouč Petr Vrabec, který aktuálně působí v celku Sokol Brozany v ČFL na postu asistenta, má na svoje působení ve Spartě i Slavii pozitivní vzpomínky.

„Všechno se vyvíjí a fotbal jde nahoru. Je dobré, že lidi chodí nejen na Spartu, Slavii a Plzeň, ale i v jiných městech. Kdyby všude byly slušné stadiony, fanoušci si na ně cestu najdou. Vezměte si, že Hradec Králové a Pardubice mají nové fotbalové arény, a to dělá hodně. Hned je lepší prostředí a sportovní kultura,“ řekl mi Petr Vrabec při jednom zápase týmu Brozan.

Byť se soustřeďuje z trenérského pohledu na třetiligovou soutěž, neztrácí přehled o špičce v nejvyšší soutěži.

„Myslím, že Plzeň do boje o titul už nezasáhne. Je to jen o Spartě a Slavii. Uvidíme, v jakém budou rozpoložení ve finiši sezony. Jako hráč jsem získal se Spartou řadu titulů a přiznám se, že ji přeji, aby ligu vyhrála stejně jako loni. Současně ale k tomu přidám poznámku, že kluci z Letné to budou mít hodně těžké. Zvlášť poté, co doma jen remizovali s Mladou Boleslaví 1:1. A kromě ligy jim půjde i o prvenství v domácí pohárové soutěži, kde jsou už ve finále,“ přemítal Petr Vrabec.

Se Spartou Vrabce pojí pevné vazby.

„V klubu mám spoustu známých. Přece jen jsem ve Spartě strávil nejlepší léta hráčské kariéry. Ale s lidmi přímo od áčka v kontaktu nejsem, nikoho neznám,“ uvedl ještě Petr Vrabec.

Když už jsem s ním hovořil, tak jsem se zeptal, na co ze svého sparťanského angažmá nejraději vzpomíná.

„Jsem sparťanem. Přece jen jsem se Spartou získal šest titulů v lize v období let 1987-1993, to mi nikdo neodpáře. Taky jsme několikrát vyhráli domácí pohár a startovali jsme v Lize mistrů. Měli jsme skvělý tým,“ vybavil si.

Je jedním z mála tuzemských fotbalistů, kteří dali gól slavné Barceloně. A to dokonce na její půdě na Camp Nou.

„V roce 1991 jsme hráli s Barcelonou dvakrát. Vstřelil jsem vedoucí gól Sparty na 1:0, ale Barcelona to pak doma otočila na 3:2. A v Praze jsme Barcelonu porazili 1:0 gólem Horsta Siegla. Každého gólu do sítě takového celku si musíte vážit. Je nás málo, co se nám to podařilo,“ pousmál se někdejší levý obránce.

Ale příjemné vzpomínky má i na asistentské působení ve Slavii.

„Byl jsem u týmu po boku hlavního trenéra Karla Jarolíma. Jen namátkou si vybavuji hráče jako brankáře Vaniaka, Standu Vlčka, Ericha Brabce, Suchého, Švece, Šventa, Šenkeříka. A skvělí byli Tavares a Belaid. Liga mistrů se Slavií, to byla taky úžasná věc. Člověka to moc obohatí a pozná, jak jde fotbal nahoru,“ dodal Petr Vrabec.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz