Hlavní obsah
Sport

Přemysl Bláha má stříbro z volejbalového mistrovství Evropy a osm ligových titulů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Bývalý volejbalový reprezentant Přemysl Bláha

Bývalý reprezentant Přemysl Bláha je nezaměnitelnou postavou československého a českého volejbalu. S národním týmem získal stříbro na mistrovství Evropy v roce 1985, zúčastnil se i dalších šampionátů.

Článek

Přemysl Bláha má celkem osm titulů, z toho sedm v domácí extralize a navíc i primát z Belgie.

Někdejší skvělý volejbalista, který hrál na postu blokaře, vsoučasnosti sleduje sportovní děníjako divák v domovském Ústí nad Labem. A tam jsem s ním takové hovořil především o jeho zkušenostech z bohaté kariéry.

Jak vzpomínáte na svoje největší reprezentační úspěchy?

Vztahují se právě ke zmíněnému roku 1985. Byl jsem v týmu, který na mistrovství Evropy v Nizozemsku pod vedením trenérů Karla Lázničky a Miroslava Nekoly tvořili se mnou skvělí hráči: Černoušek, Barborka, Cyril Krejčí, Kaláb, Prieložný, Šmíd, Jamka, Mikyska, Josef Novotný. Chrtiansky, Strumienský a další. A ke stříbru z Evropy jsme ve stejném roce přidali i třetí místo ve Světovém poháru v Japonsku. Jen těsně nám o nějaký set unikl postup na olympiádu do Soulu v roce 1988.

Už v roce 1984 reprezentace sehrála zápasy i v Americe. A taky zažila překvapení. Jak to bylo?

Často říkám, že s volejbalem jsem prožil všechno. Tehdy jsme s národním týmem absolvovali přes měsíc trvající soustředění v Los Angeles a Las Vegas v USA. Při zpáteční cestě jsme přiletěli do Frankfurtu nad Mohanem a otevřeli noviny, kde stálo, že Československo bude bojkotovat olympijské hry v Los Angeles 1984.

Je známo, že kromě tuzemských soutěží jste se prosadil jako hráč i v Belgii.

Strávil jsem tam čtyři roky v rozmezí 1988-1992. Už je to přes třicet let, co jsem tam skončil. Ale vybavuji si, že když jsem z Aera Odolena Voda přišel do Roeselare, tak hned vyhráli belgický titul – první v historii klubu. A jak tak sleduji, tak v Roeselare stále mají finance a jsou nejvýš v Belgii.

Když jsme u titulů, čtyři jste získal s týmem Aero Odolena Voda a tři s Ústím nad Labem, jeden v Belgii. Co vás vedlo k přestupu na sever Čech?

Z Belgie jsem se nejprve vrátil do Odolena Vody, ale tam jsem se po dvou letech nějak nepohodl a v sedmatřiceti letech jsem se díky shodě náhod dohodl s Ústím. Pokud jde o Belgii a Ústí, tak k tomu říkám, že kam jsem se namotal, tak z toho byl první titul. Měl jsem štěstí, že jsem byl ve správnou dobu na správném místě (úsměv).

V Ústí nad Labem jste měl za spoluhráče například Jiřího Nováka, Jakuba Novotného, Martina Lébla a další, kteří tehdy rozjížděli svoje hráčské kariéry a brzy zamířili do zahraničí. Tušil jste, kam to mohou dotáhnout?

Bylo na nich vidět, že volejbal umějí. Jirka Novák pak vyhrál s Paříží Ligu mistrů, už jako trenér ovládl extraligu s VK Karlovarsko a teď je na plný úvazek hlavním koučem české reprezentace.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz