Hlavní obsah
Sport

Obránce Karel Kubát: Na Slovensko mě zlákal trenér Leo Gudas

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Na snímku hokejový obránce Karel Kubát při hokejbalovém turnaji v Ústí nad Labem

Hokejový obránce Karel Kubát už potřetí během deseti měsíců mění působiště. Loni v říjnu odešel ze Slovanu Ústí nad Labem do Rumunska a letos v červenci zamířil na novou štaci na Slovensko.

Článek

Karla Kubáta provází od roku 2015 vizitka extraligového šampiona, protože tehdy získal s Litvínovem historický mistrovský titul. V nadcházející sezoně bude hájit barvy slovenského klubu HK Skalica.

Karel Kubát tráví léto doma v Ústí nad Labem, kde jsem s ním také hovořil. Jako sportovní novinář jsem už řadu let sledoval jeho kariéru v litvínovském celku.

Co předcházelo vašemu přestupu na Slovensko?

Volal mi pan Leo Gudas, který trénoval v Maďarsku a Rumunsku a takříkajíc jsme se potkávali jako soupeři, když jsem tam hrál. Takže se známe už z dřívějška. Je to uznávaná hokejová postava, bývalý reprezentační obránce a otec novopečeného mistra světa Radko Gudase. Pan Leo Gudas se mě konkrétně ptal, jestli bych nechtěl jít za ním do Skalice, kde se stal trenérem. A domluvili jsme se na přípravě. Ještě jsem tam ale nebyl. Měl bych se připojit od srpna.

V minulosti jste už působil i ve Zvolenu a Spišské Nové Vsi, tudíž slovenský hokej pro vás nebude výraznou novinkou.

Vím, že ve Skalici budou mými spoluhráči například Rastislav Špirko a Martin Hujsa, kteří mají zkušenosti z české extraligy. Špirko byl v Ústí nad Labem, Pardubicích, Kometě Brno i Třinci. S Martinem Hujsou jsem nastupoval za Litvínov. Vybavuji si, že tehdy přišel jako kanonýr ze Slovanu Bratislava a měl už na svém kontě tři slovenské tituly. Je mu 44 let.

Skalica účinkuje „jen“ ve druhé nejvyšší slovenské soutěži. Jaká je vaše motivace pro tamní angažmá?

Klub netají velké ambice, chtějí postoupit do extraligy. V minulosti Skalica už vybojovala stříbro a dva bronzy a patřila do slovenské špičky. A dalším faktorem při mém rozhodování bylo, že město leží jen kousek za Hodonínem. Z Ústí nad Labem to mám přes celou Českou republiku jen čtyři hodiny cesty.

Sledujete dál dění na české hokejové scéně?

Jen tak po očku přes internet. Těší mě, že Litvínov byl naposledy v extralize čtvrtý, což všichni brali jako největší úspěch od „našeho“ titulu z roku 2015. A vnímám návrat kapitána mistrů světa Romana Červenky ze Švýcarska do extraligy. Psalo se o tom, že je to šok. Na jednu stranu ale chápu Romana, že chtěl být po osmi letech v cizině doma a vybral si Pardubice. Zaznamenal jsem taky, že trenér Vladimír Růžička, který mě vedl loni v Ústí nad Labem, skončil ve Slovanu Bratislava a teď převzal Most ve druhé lize.

Nelákali vás Vladimír Růžička s asistentem Jindřichem Kotrlou náhodou za nimi do Mostu?

Ani ne. (úsměv)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz