Hlavní obsah
Sport

Skvělý úspěch Sparty, Slavii chyběl do Ligy mistrů krůček, říká bývalý hráč Benjamin Vomáčka

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Na snímku bývalý ligový hráč Benjamin Vomáčka, nyní trenér v FK Jablonec

Konec srpna znamená pro český klubový fotbal skvělé období. Hned čtyři týmy se zajistily účast v hlavní fázi evropských pohárů. Dění na ligové i mezinárodní scéně pozorně sleduje také bývalý obránce nebo záložník Benjamin Vomáčka.

Článek

Současný trenér jabloneckého béčka poznal jako hráč atmosféru pohárové Evropy v barvách Žiliny a pražské Slavie.A s velkým zájem očekává i účinkování českých zástupců v Lize mistrů, Evropské lize i Konferenční lize.

S Benjaminem Vomáčkou jsem hovořil v Ústí nad Labem, kam přijel s týmem Jablonce B k zápasu třetí ligy.

Podle statistik máte na svém kontě 27 startů v evropských pohárech. Jak na to vzpomínáte?

Byla to krásná doba, ale už je to pryč, prostě historie. Naposledy jsem hrál za pražskou Slavii Evropskou ligu před patnácti lety. Fotbal je teď úplně někde jinde.

Jen připomeňme, že jste se s Evropou loučil jako hráč při duelu Slavie se španělskou Valencií v závěru podzimu 2009. Jak vnímáte, že Slavii chyběl pověstný krůček do Ligy mistrů nyní proti francouzskému Lille?

Slavii jsem samozřejmě přál postup a dokážu pochopit, že po vyřazení od Lille panovalo v Edenu zklamání. Věřil jsem, že se ten boj o Ligu mistrů může zamotat se šťastným koncem pro Slavii, což se bohužel nestalo. Každé předkolo je těžké, a to se potvrdilo. Ale i v Evropské lize narazí Slavia na kvalitní soupeře.

Sparta Praha přešla přes několik soupeřů až do elitní fáze Ligy mistrů. Co o tom soudíte?

Je to velký úspěch Sparty. Jen zopakuji to, co jsem říkal už o Slavii, že všechny kroky jsou těžké, protože celky, které jsou v kvalifikaci, chtějí pochopitelně postoupit dál.

Kromě Sparty a Slavie pokračují dál v Evropě i Viktoria Plzeň a FK Mladá Boleslav. Bohužel se evropské soutěže už netýkají Baníku Ostrava, který vypadl s FC Kodaň. Během kariéry jsem nastupoval i za ostravský Baník, takže ke klubu máte asi pořád nějaký vztah…

Do Baníku jsem tehdy přišel, když se v Ostravě zachraňovala liga. Tudíž do evropských pohárů bylo daleko. Baník letos prohrál s Kodaní na penalty, ale já jsem ten poslední, kdo by měl hodnotit, jestli někdo pokutový kop promění, nebo ne. Neúspěšný rozstřel jsem sám zažil v dresu Žiliny zrovna proti pražské Slavii…

Když zůstaneme u Baníku Ostrava, tehdy vás jako hráče trénoval Radoslav Látal. A v minulé sezoně jste byli trenérští kolegové ve službách FK Jablonec. Látal vedl prvoligové áčko a vy třetiligové béčko. Co na to říkáte?

To se stává, že hráči, kteří končí aktivní kariéru a vydají se na trenérskou dráhu, tak se třeba potkají v jiném klubu se svým bývalým trenérem. Komunikace s Radkem Látalem byla výborná, ale dopadlo to, jak to dopadlo. Já si nemohl stěžovat na spolupráci áčka s béčkem Jablonce, která fungovala. Co jsme si řekli, to platilo.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz