Hlavní obsah
Sport

Sparta v Lize mistrů očima Václava Němečka: Po Salzburgu jsem byl optimistou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Na snímku bývalý fotbalový reprezentant Václav Němeček na hřišti Sokola Brozany 25. září 2024

Bývalý fotbalový reprezentant Václav Němeček se zúčastnil mistrovství světa 1990 a je i vicemistrem Evropy z roku 1996. Na svém kontě má šedesát reprezentačních startů za národní tým.

Článek

K reprezentační kronice přidal v dresu pražské Sparty 28 utkání v evropských pohárech.

Václav Němeček získal právě se Spartou během osmi let na Letné šest mistrovských titulů v nejvyšší soutěži. Působil také ve francouzském Toulouse, švýcarském Servette Ženeva a taky v Číně.

Při našem rozhovoru se ochotně vyjádřil k účasti českých klubů v probíhajícím ročníku evropských pohárů.

Co říkáte na účinkování českého šampiona v podání Sparty v Lize mistrů?

Po tom, co jsem viděl při úvodním duelu v hlavní fázi soutěže proti Salzburgu, tak jsem docela optimista směrem ke druhému vystoupení ve Stuttgartu. Když bude Sparta pokračovat ve stejném duchu, jak započala, pak není úplným nesmyslem, že by mohla postoupit do dalších kol.

České celky včetně Slavie, Plzně a Mladé Boleslavi již zasahují do zápasů ve třech kategoriích: tedy v Lize mistrů, Evropské lize a Konferenční lize. Jaký je vás komentář?

Za prvé, už samotný fakt, že tato čtveřice se prezentuje v Evropě, je velkým úspěchem klubového fotbalu. Prakticky mají jistotu, že celkem odehrají třicet zápasů. To je pro kluby náročný program a výzva, jak to zvládnout. Zároveň se mají diváci na co dívat.

Vybavíte si svoji bilanci na klubové evropské scéně?

Ve Spartě jsem byl osm let a hráli jsme často i tehdejší Pohár mistrů evropských zemí. Statistiky přesně neznám.

Hovoříme spolu na hřišti v Brozanech na Litoměřicku v  Ústeckém kraji po jednom ze zápasů. Co vás sem přivedlo?

To není složitá věc, naopak pro mě úplně jednoduchá odpověď. Momentálně v Brozanech žiji a chodím i na fotbal, když to jde. Byl jsem na pohárovém utkání Brozan s Bohemians Praha 1905 v MOL Cupu a na obou stranách mám kamarády. Vím, že Brozany koncem září vedly tabulky České fotbalové ligy.

Můžete to upřesnit?

S trenérem Bohemky Jaroslavem Veselým se znám z fotbalového prostředí. A s trenérem Brozan Jirkou Němcem a jeho asistentem Petrem Vrabcem jsme hráli dlouho společně za Spartu. A myslím si, že předseda oddílu je taky Sparťan. Tak to má být.

Byť sledujete především špičkový mezinárodní i ligový fotbal, jak na vás působí prostředí třetiligového klubu, jimž jsou Brozany?

Je tady pěkný areál, dobrá atmosféra. Lidi jsou spokojení, pěkné občerstvení. A místní fotbalisté se nemají za co stydět. Viděl jsem je proti prvoligovému týmu a nebylo to vůbec špatné.

Poměrně často se účastníte debat i jako expert v televizních studiích a fotbalových pořadech. Jak k tomu přistupujete?

To, jestli jsem v televizi, nezáleží na mě. Musím čekat, jestli mě chtějí jako hosta. A když ano, rád přijdu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz