Hlavní obsah
Sport

Tomáš Smola si zahrál za Baník Ostrava s Milanem Barošem a spol. Nikdo nebyl namistrovaný, říká

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Na snímku bývalý ligový útočník Tomáš Smola, nynější trenér fotbalistů Chomutova

Bývalý fotbalista a nynější trenér Tomáš Smola pochází z Loun na severu Čech, přesto svoji prvoligovou kariéru strávil v Opavě a především v Ostravě, kde si zahrál v útoku i po boku Milana Baroše.

Článek

Do první ligy se Smola dostal až ve svých devětadvaceti letech, o to víc si váží toho, že nakonec přece jen dostal šanci i mezi elitou a dokonce i v zahraničí. V současnosti je Tomáš Smola hlavním trenérem celku FC Chomutov, který je po postupu z divize nováčkem třetí ligy.

Jak se přihodil váš sportovní přesun do Slezska?

V Ústí nad Labem mi tehdy končila smlouva a kvůli osobním problémům jsem si řekl, že půjdu odtamtud co nejdál. A nakonec z toho byla Opava. Povedly se mi tři sezony a dostal jsem nabídku z Baníku Ostrava. To se neodmítá.

I kvůli tomu, že se vám naskytla příležitost zahrát si v jednom mužstvu i s Milanem Barošem?

Nebylo to jen o Milanu Barošovi. I když i jeho přítomnost taky hrála roli. V Baníku jsem potkal další skvělé spoluhráče – Jirku Fleišmana, co je teď v Karviné, Vencu Procházku, Martina Filla, Nemanju Kuzmanoviče, brankáře Honzu Laštůvku. Byli tam i Adam Jánoš, Patrizio Stronati, De Azevedo a další. Teď tam zůstal asi jen David Buchta.

Jak na to vzpomínáte?

Nikdo nebyl namistrovaný. Až mě překvapilo, jací hráči tam jsou. Třeba když jsem hrál předtím za Opavu, panovala s Baníkem velká rivalita. Se Stronatim jsme svedli velké souboje a myslím, že mě jako soupeře nesnášel, ale pak jsme spolu seděli v kabině Baníku jako dobří kamarádi, bylo to super.

Sledujete dál ostravský Baník?

Samozřejmě si všímám výsledků z domácí ligy i českých týmů v Evropě. Mám to pod kontrolou. Jsem rád, že Baník Ostrava vyhrál na úvod kvalifikace v evropském poháru první zápas 5:1. Někdo namítne, že proti slabému soupeři, ale pořád je to výhra na mezinárodním poli. Rozhodovat o celkovém úspěchu se ale bude až v dalších předkolech.

A ambice Baníku Ostrava v rozbíhající se sezoně?

Mělo by to být umístění do pátého místa v lize. Jiný cíl neexistuje. Ale jak víte, je to fotbal a všechno je důležité. Někdy se sezona povede nad očekávání, jindy ne.

Koho favorizujete v boji o titul v české Chance Lize?

Letos pražskou Slavii. Myslím, že to tentokrát urvou celkově svou kvalitou a že se dostanou do formy. To je můj názor. První ligová kola jsou specifická, takže nelze z případného klopýtnutí hned na úvod dělat závěry, čímž jsem jen připomněl remízu Slavie na Slovácku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz