Hlavní obsah
Sport

Trenér Miroslav Holeňák nejvíc fandí Liberci, přeje záchranu Zlínu a titul pražské Slavii

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Fotbalový trenér Miroslav Holeňák, v únoru 2024.

Fotbalový trenér Miroslav Holeňák se pohyboval jako hráč na vrcholové scéně dvacet let. Poznal českou i rakouskou první ligu a byl i součástí trenérského štábu Slovanu Liberec.

Článek

Momentálně je hlavním koučem FK Varnsdorf, celku druhé nejvyšší soutěže.

Jako novinář jsem měl možnost sledovat jeho sportovní výkony v libereckém dresu nejen v domácí nejvyšší soutěži, ale i v evropských pohárech. V nich nastupoval také za Drnovice, Slavii Praha a rakouský Mattersburg. Do jeho statistik, které čítají rovněž 404 prvoligových startů, patří i tři zápasy za českou reprezentaci.

Jelikož Holeňák pracoval po skončení aktivní kariéry na trenérském úseku v libereckém klubu až do roku 2022, je jasné, že si stále udržuje kontakt s nejvyšší soutěží. Už proto, že má na svoje prvoligové účinkování jistě příznivé vzpomínky.

„Nejvíc fandím Liberci, kde jsem strávil podstatnou část fotbalového života, pořád tam žiju a jsem i ve Dvoraně slávy Slovanu Liberec. Je to moje srdcovka. Nedá se zapomenout na mistrovský titul z roku 2002,“ řekl mi Holeňák při našem rozhovoru. Kde jinde jsme se mohli setkat v únoru než na fotbalovém hřišti v rámci zimní přípravy.

„Potom držím palce Zlínu, aby se zachránil v první lize. I ve svém rodném městě, kde jsem začínal s fotbalem, mám kus srdíčka. Navíc zlínský tým trénuje můj kamarád Bronislav Červenka. A pokud se mě někdo zeptá, komu přeji mistrovský titul, pak v mém případě je to jasné – pražské Slavii,“ prozradil Holeňák.

A proč zrovna tíhne ke klubu z Edenu? I na to měl pádnou odpověď.

„Hrál jsem za Slavii dva roky, a i tam mám spoustu kamarádů včetně trenérů v čele s Jindřichem Trpišovským. Pracovali jsme společně v Liberci na docela úzké bázi – Jindra vedl áčko a já béčko. A po odchodu Trpišovského i jeho asistentů do Slavie jsem se v lednu 2018 posunul do realizačního týmu libereckého áčka,“ upřesnil Holeňák souvislosti.

Se Slavií získal Holeňák v lize druhé a třetí místo v letech 2005 a 2006. A další pomyslný bronz pak přidal ještě se Slovanem Liberec, kam se vrátil po rakouském angažmá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz