Hlavní obsah
Sport

U volejbalistů Dukly Liberec skončil trenér Martin Démar. Ale stále rád vzpomíná na Francii

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Volejbalový trenér Martin Démar

Volejbalový trenér Martin Démar skončil po dvou letech na lavičce extraligového týmu mužů Dukly Liberec. Byl odvolán kvůli neuspokojivým výsledkům.

Článek

Renomovaný český klub se nedostal do nejlepší čtyřky v domácí pohárové soutěži ani do semifinále extraligového play-off. Liberečtí podlehli ve čtvrtfinálové sérii Příbrami 0:3 na zápasy a z postu třetího celku po základní části nestačili na šestý tým podle výchozího místa v tabulce.

Martin Démar je volejbalovou osobností s reprezentačními zkušenostmi.

Nejen, že nastupoval kdysi za národní tým jako hráč, ale před nedávnem byl asistentem tehdejšího trenéra Michala Nekoly u reprezentačního áčka. Proto jsem se ho zeptal, jak na svoje působení na reprezentačním poli vzpomíná.

„Startovali jsme na mistrovství Evropy v roce 2017 v Polsku, kde jsme se dostali až do čtvrtfinále mezi nejlepší osmičku šampionátu. Kluci zahráli famózním způsobem, jen vzpomenu například Hadravu, Džavoronoka, Fingera, skvělý byl nahrávač Janouch. Tým šlapal jako jeden muž,“ rekapituloval svou reprezentační kapitolu Martin Démar, když jsem s ním hovořil při jednom extraligovém zápase.

Je mu 54 let, přičemž plných třiadvacet sezon, rozložených do dvou etap, strávil ve Francii jako hráč a později úspěšný kouč.

„Francie je moje druhá země. Byl jsem tam deset let jako hráč, pak jsem šest sezon hrál a trénoval v Opavě a dalších třináct trenérských let následovalo znovu ve Francii. Zůstalo mi z té doby spoustu kamarádů. Uznávám tamní kulturu a dobré jídlo. Francouzi milují sport, v Česku tomu tak bohužel není,“ pokrčil rameny.

Zajímalo mě, jaký region ve Francii je mu nejbližší.

„Tak to bych nebyl schopen vybrat nejlepší oblast. Projel jsem celou zemi. Působil jsem ve vícero klubech,“ nenašel přesnou destinaci, kterou by označil za nejlepší.

Ale neváhal porovnat francouzské a české volejbalové prostředí.

„Ve Francii jsou haly plné. To u nás nedá říci, což mě mrzí. Volejbal by si zasloužil větší podporu, která tady není taková, jakou jsem poznal v cizině.

Potěšilo mě však po návratu z ciziny, že česká extraliga jde kvalitou nahoru. Vnímám velký posun. Je v ní hodně kvalitních cizinců, ale i českých hráčů. Myslím, že vyhrát titul v extralize je nesmírně těžké,“ nabídl svůj pohled Martin Démar.

V probíhajícím semifinále play-off extraligy se hrají série VK Lvi Praha – VK Příbram a VK Kladno – Jihostroj České Budějovice.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz