Hlavní obsah
Sport

Ve Spartě mi doporučili Jablonec, bylo to na domluvě, říká útočník Tomáš Schánělec

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Pešout

Na snímku fotbalový útočník Tomáš Schánělec z FK Jablonec, kde hostuje z pražské Sparty.

Ještě v polovině července nastupoval fotbalový útočník Tomáš Schánělec za áčko pražské Sparty v mezinárodních přípravných zápasech, poté zamířil z kádru úřadujícího mistra na hostování do Jablonce.

Článek

Počátkem října se Tomáš Schánělec střelecky prosadil za jablonecké áčko v MOL Cupu na hřišti Domažlic při vítězství 2:0. A jistě to byl dobrý impuls pro nadcházející prvoligové Podještědské derby mezi Slovanem Liberec a FK Jablonec na libereckém stadionu U Nisy v sobotu 5. října.

Pokud by Schánělec do tradičního souboje dvou rivalů nastoupil, bylo by to jeho už druhé podzimní derby se stejným klubem! Na začátku září hrál totiž za jabloneckou rezervu proti béčku Slovanu Liberec v rámci třetí fotbalové ligy ČFL. A utkání se uskutečnilo v Liberci, takže se Schánělec může chystat na případný start za Jablonec opět na půdě soupeře.

S dvaadvacetiletým útočníkem jsem hovořil o jeho jablonecké současnosti i výhledu do budoucna.

Jak se zrodil váš odchod ze Sparty na hostování do Jablonce?

Probíral jsem to s vedením Sparty. Doporučovali mi Jablonec a bylo to na domluvě. Vím, že trenér Luboš Kozel chce hrát ofenzivní fotbal. Nikdy předtím jsem se s ním ve fotbale ale nepotkal, až v Jablonci.

Na jaře jste hostoval v tehdy ještě prvoligovém Zlíně. Jaká to byla zkušenost?

Klub neprožíval jednoduché období. Ale byl jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet první ligu.

Už jste se v Jablonci adaptoval na své nové působiště?

Odehrál jsem několik zápasů za áčko, ale měl jsem natržené vazy v kotníku. Navíc jsem nemohl hrát proti Spartě kvůli dohodě klubů, což bylo logické. Postupně se ale vracím na trávník a dávám se do kupy, abych se dostal do kondice.

Jak vidíte jablonecké cíle?

Kluci, co tady byli už loni, nechtějí hrát znovu skupinu o udržení. Jako tým máme vyšší ambice. Myslím, že je tady dobré mužstvo, hraje se dobrý fotbal a prý to dobře vypadá i pro oko diváka. Chtěl bych, abychom se probojovali do TOP 6.

Láká vás případný návrat do Sparty už v zimní přestávce?

Uvidíme, jak se mi povede v Jablonci tenhle půlrok. Bylo by krásné se vrátit na Letnou, ale je to ve hvězdách. Konkurence v útoku Sparty zůstává obrovská, je to nejlepší klub v České republice. Takže hrají ti nejlepší, tak je to dané.

Ještě krátce ke Spartě. Absolvoval jste s ní úvodní část letní přípravy. Jak hodnotíte její tažení fotbalovou Evropou včetně Ligy mistrů?

Byl jsem rád, že jsem mohl projít Spartou a příprava mi dala hodně a čerpám z toho doteď. Ale žádnou zásluhu na úspěšném vstupu týmu do sezony nemám, protože jsem nezasáhl do mistrovských zápasů.

Sledujete podrobně dění ve sparťanském týmu?

S klukama jsem hodně v kontaktu. Nejvíc asi s Matějem Rynešem.

Co říkáte na jeho skvělou levačku?

Tu měl Matěj Ryneš odjakživa. Je to prostě raketa.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz