Hlavní obsah
Sport

Zahrál si na mistrovství světa, teď Jiří Štajner sbírá trenérské zkušenosti v České Lípě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Bývalý fotbalový reprezentant Jiří Štajner, asistent trenéra v FK Česká Lípa

V souvislosti s blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale 2024 v Německu se jistě bude připomínat i předchozí obrovská akce, která se konala na tamních stadionech.

Článek

A jedním z účastníků světového fotbalového šampionátu v roce 2006 byl i tehdejší český reprezentant Jiří Štajner.

Patří tudíž mezi nevelký počet hráčů z českého národního týmu, jimž se poštěstilo zahrát si na MS. A tehdy dokonce nastoupil do všech tří zápasů, které český výběr na světové scéně absolvoval – proti USA, Ghaně a Itálii!

Celkem má Jiří Štajner na svém kontě 37 reprezentačních startů.

Do bohaté bilance fotbalisty, který začal s ligovým fotbalem v osmnácti letech a končil o dvacet let později, patří i 22 utkání v evropských klubových pohárech. Za Slavii si zahrál mj. semifinále Poháru UEFA proti Bordeaux v roce 1996, se Spartou čelil v Lize mistrů zvučným soupeřům a velké množství zápasů si připsal za Slovan Liberec.

V české lize získal dva mistrovské tituly právě se Slovanem Liberec (2002 a 2012), jeden se Slavií a působil i ve zmíněné Spartě, Mladé Boleslavi a nemalou část kariéry strávil v německém Hannoveru.

Momentálně je Jiří Štajner asistentem trenéra celku FK Česká Lípa v ČFL, což je třetí nejvyšší soutěž.

Trenérská práce je pro Štajnera novou etapou fotbalového života. Jako sportovní novinář ho znám od jeho ligových začátků. Proto jsem mu při nedávném rozhovoru položil otázku, zda jej při sledování fotbalu z lavičky neláká znovu touha vyběhnout ještě na trávníky?

„Tím, že jsem po skončení prvoligového angažmá v Mladé Boleslavi hrál postupně v nižších soutěžích v Německu i na Liberecku, naposledy okresní přebor, bylo to vlastně plynulé loučení. Nikoliv naráz. Teď sbírám trenérské zkušenosti v České Lípě,“ řekl mi Jiří Štajner.

Ve třetí lize nastupuje Česká Lípa proti soupeřům z různých míst. Například na půdě FK Baník Most-Souš. A Jiří Štajner přiznal, že to byl pro něj výjimečný zápas.

„Z určitého pohledu ano. Za Most jsem hrál kdysi v minulosti druhou ligu a v roce 2000 jsem přestoupil do Slovanu Liberec, kde jsem prožil krásné chvíle. Takže na mostecký hlavní Fotbalový stadion Josefa Masopusta jsem se vrátil po třiadvaceti letech. Tedy je to už dost dlouhá doba, co jsem tady působil,“ pokýval hlavou Jiří Štajner a dával najevo nostalgii.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz