Článek
V rámci sektoru automobilového průmyslu v Evropě za poslední čtyři roky zaniklo 86 tisíc pracovních míst. Ať už jsou auta vyráběna přímo u nás nebo dodáváme součástky a díly, náš průmysl zakázky zoufale potřebuje. Jistě by se český zadavatel dohodl stejně výhodně u výrobců v ČR. Jistě, nikdo nezpochybňuje kvalitu japonské Toyoty. Ale zakázku by byl schopen splnit náš dodavatel, případně výrobce elektroaut v rámci EU, pokud se na výrobě podílíme. Dodávky součástek automobilového průmyslu tvoří klíčový segment české ekonomiky. Touto smlouvou o nákupu 515 automobilů naše vláda ukázala, jak to s podporou výroby myslí. Jsme v krizi, jde o víc než jen procenta emisních cílů. Ztrácíme strategickou nezávislost.
Deindustrializace tak pod tlakem klimatické hysterie pokračuje až k blížícímu se kolapsu průmyslu. Společnost postupně chudne, se zákazem dostupných aut ztrácí svobodu v individuální mobilitě.
Budoucnost zaostávající EU díky ideologické předpojatosti zelené dekarbonizační hysterie podporuje maximálně konkurenci mimo Evropu. Útok na evropskou prosperitu a průmysl s vysokou přidanou hodnotou a svobodný trh pokračuje. Naše vláda rozhodnutím, nakoupit za půl miliardy auta v Japonsku ukázala, jak hájí české národní zájmy. A když se k tomu přidají rekordní ceny energií, zvyšování daní, posilování byrokracie a státní správy, schodkové hospodaření a nárůst regulací, mám obavy z budoucnosti.