Článek
V počáteční fázi svého vzniku se prodávaly pod značkou Tatra sušená a zahuštěná mléka, která si rychle získala na své popularitě. V následujících letech se portfolio značky Tatra rozšířilo o další ikonické produkty, jako jsou Piknik, Jesenka, Pikao a Salko.
Rychlá svačina i mlsání do kapsy
Právě tuby Piknik, Pikao a Jesenka jsou tím, co si dnes kromě plechovek Salka spojujeme se značkou Tatra nejsilněji. Roku 1966 došlo k instalaci první linky na plnění výrobků zahuštěného slazeného mléka do těchto obalů. Díky tomu tak mohla Tatra začít s výrobou svých jedinečných produktů, na trh bylo uvedeno roku 1967 slazené zahuštěné mléko Piknik, o rok později přišla slazená zahuštěná smetana Jesenka a v roce 1972 je následovalo kakaové Pikao. „Jesenka, Pikao i Piknik jsou společně se Salkem symbolem naší společnosti. Vyrábíme je stále stejným výrobním postupem. Myslím, že na to můžeme být hrdí, protože takových výrobců na trhu mnoho nenajdete,“ dodává Jiří Tvrdík, generální ředitel Mlékárny Hlinsko.
Trvanlivost nejen v mléce
V roce 1994 přišla Mlékárna Hlinsko s prvním trvanlivým mlékem v kartonovém obalu. Tento krok následoval revoluční změny v mlékárenském průmyslu, kdy byla zavedena UHT technologie (metoda tepelného ošetření mléka při vysoké teplotě – pozn. red.) pro prodloužení trvanlivosti mléka. Jak vzpomíná Jiří Tvrdík, původní objemy produkce byly relativně malé, postupně se ale zvyšovaly. V roce 2002, se na trh dostalo polotučné mléko Kravík, oblíbené především díky svým ochuceným variantám, a to v rámci programu „Školní mléko“.
První v Česku se šroubovacím uzávěrem
„Když jsme v roce 2004 pořídili plnící linku, která umožnila plnit kartonové obaly se šroubovým uzávěrem, stali jsme se prvními výrobci v Česku, kteří přišli na trh s tímto typem balení mléka,“říká s hrdostí Jiří Tvrdík. Mlékárna Hlinsko dnes zpracovává více než 200 milionů litrů mléka, přičemž se primárně zaměřuje na dodavatele z Českomoravské vrchoviny. „Vedle toho však spolupracujeme i s farmáři z Moravy a jižních Čech,“ dodává Tvrdík.
Obliba doma, ale i v Africe
S exportní etiketou se značka Tatra stala silným vývozním artiklem, oblíbeným zejména v Africe, na Blízkém východě, v Indonésii, ale také v Řecku, západním Německu a dalších evropských zemích. V mnoha těchto destinacích si díky vysoké kvalitě a stálé receptuře produkty Tatra udržely oblibu dodnes a jsou vyhledávány dětmi i dospělými napříč generacemi. I proto Mlékárna Hlinsko vyváží své výrobky do více než 30 zemí světa. Ze států, do kterých Tatra vyváží více jak třetinu své produkce, lze jmenovat Slovensko, Itálii či Německo. Z těch exotičtějších destinací jsou to například státy Afriky, Libanon, Thajsko nebo Kanárské ostrovy.
Dárek ke kulatinám – novinka na trhu!
Portfolio značky Tatra se za poslední roky rozrostlo o ochucená i neochucená trvanlivá mléka, másla, smetany, tvarohy a také zmrzlinové směsi. Plány Tatry do budoucna jsou jasné: pokračovat v tradici a zároveň reagovat na aktuální potřeby spotřebitelů. „Prioritou společnosti je zachovat tradiční chuť, kterou zákazníci dobře znají, ale také nezavírat dveře novým produktům“, vysvětluje Tvrdík. V roce 2013 se nabídka rozšířila o tvarohy a tvarohové dezerty, a letos na podzim si Tatra k narozeninám nadělila dárek v podobě bezlaktózového Salka, které je již dostupné v běžné síti prodejen.