Hlavní obsah
Názory a úvahy

Klamání zákazníka? Objednali jsme si zboží na Alze a přišly nám polské produkty

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Karolina Grabowska (Creative Commons, pexels.com)

Alzu jsme vždy brali jako seriózní společnost, která v neskutečné rychlosti vyřídí objednávku a připraví produkty k vyzvednutí. Jenže to, co se nám stalo letos, nám doslova vyrazilo dech. Obdrželi jsme polské produkty.

Článek

Na Alze jsme dříve nakupovali velmi často. Byl to totiž bezkonkurenční obchod, a to jak v oblasti kvality, tak na základě cen. Ty měla Alza mnohem nižší než ostatní prodejci. To už ale dávno není pravda. Alza je sice stále velmi kvalitní a expresní službou, to se ale odráží v cenách tohoto prodejce. Protože však máme s Alzou pozitivní zkušenosti, objednali jsme tam i tentokrát. Dodávkou produktů jsme ale byli nemile překvapeni.

Neobjednávali jsme žádné elektro, naše objednávka čítala pouze kosmetické a hygienické prostředky. Všechno proběhlo absolutně standardně, tedy rychlé dodání i bezproblémová komunikace. Překvapení nastalo až v momentě, kdy jsme si produkty prohlédli zblízka. Bylo to sice přesně to zboží, které jsme si objednali, byly na něm však popisky pouze v polštině včetně hlavního názvu produktu i charakteristiky zboží na obalu.

Hned jsme si naši objednávku zkontrolovali. I na oficiálních stránkách Alzy jsou u produktů zobrazeny fotografie českých výrobků včetně všech náležitostí, my však očividně obdrželi produkty polské. A to se nám tedy rozhodně nelíbí. Nechceme tvrdit, že polské produkty jsou méně kvalitní než ty české, takové verdikty nám nepřísluší. Jsme však zvyklí na určitou kvalitu produktu, která je u takového výrobku stále stejná. Polský produkt nám ale toto zaručit nemůže a my nevíme, co od něj očekávat.

Produkty jsme navíc měli jako dárek. Jenže se nám úplně nechce darovat někomu prémiové produkty, které na sobě nemají ani slovo česky a vypadají, že jsme je nakoupili v levných obchodech za našimi hranicemi. Produkty jsme tedy chtěli reklamovat a rozhodli jsme se, že u Alzy už více nakupovat nebudeme. Do podobné situace se totiž znovu dostat nechceme.

Kdyby nás na to Alza upozornila, měli bychom alespoň možnost si to rozmyslet. Pokud by to bylo pro nás, asi bychom s tím problém neměli. Obchod ale bez problémů distribuuje polské produkty, které na webových stránkách prezentuje jako české. A to je podle našeho názoru klamání zákazníka. A to si český spotřebitel rozhodně nemůže nechat líbit. Pokud bych chtěl levné polské produkty, stačí mi zajet za hranice. Tam si jich mohu nakoupit libovolné množství.

Na naši stížnost však prodejce reagoval pouze touto strohou větou: „Vzhledem k tomu, že se produkt prodává i ve zmíněném Polsku, můžete na produktu vidět i polský štítek.“ Takové řešení nám ale přijde jako nedostačující. Na naši odpověď, ve které jsme prodejci sdělili, že takové informace by měl mít u produktu uvedeny, již žádná odpověď nepřišla.

Nedokážu ani popsat, jak jsme byli z nákupu zklamání a jak nás přístup prodejce mrzel. A určitě jsme nebyli jediní, kdo se takto spálil. Rád bych řekl, že příště nakoupíme jinde a dáme si na takový nákup pozor, jenže to bohužel neovlivníme. Ani na Alze totiž dopředu nebylo jasné, co za produkty vlastně obdržíme. Takže podobná situace se nám v budoucnu může opakovat i při nákupu u jiného prodejce. Jen doufám, že na to budeme dopředu upozorněni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz