Hlavní obsah
Rodina a děti

Na rozvod jsem nebyla připravena, a tak jsem přišla o své jediné dítě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Jsem jedna z maminek, které díky rozvodovému řízení a velmi aktivní činnosti manžela přišly o dítě. O své jediné dítě.

Článek

Ve 42 letech jsem se vdala (po roce a půl dlouhé známosti) a den po mých 43. narozeninách se nám narodil syn. Tři roky vdaná, celkem spokojená, jsem si užívala rodinného života. A pak to přišlo. Začátkem září 2021 při hádce na mě manžel s jeho matkou zavolal policii, aby mi před nimi oznámil, že se chce rozvést a  odešel ke své matce, která bydlí o vchod vedle. Do měsíce bylo vystěhování z bytu, prý neprodloužení nájemní smlouvy a světe div se! Byly to jen lži a intriky!  Manžel se hned do bytu vrátil a s úsměvem si užívá 3+kk  98m². Já se synem se přestěhovala do 1+1 30m² a pak přišlo to předbežné opatření. Manžel se prý bojí o synův život a jeho duševní vývoj, když je se mnou a díky OSPOD ho má ve své péči nejméně do dalšího stání u soudu. Odvolala jsem se. Po měsíci byla stanovena střídavá péče, která trvala do března 2022. A opět žádost o svěření do jeho péče. A tentokrát k tomu přidal i oznámení od PČR.


Spolu s policií Prahy, kde má manžel známou nadpraporčici, je proti mě podáno několik trestních oznámení, která jsou nepravdivá a několik i fiktivních. Díky nim jsem začátkem června byla vzata do vazby, kde jsem strávila čtyři měsíce, po té byl soud, kde mi bylo oznámeno, že i když se čin, pro který jsem vazebně souzená, nestal, bohužel mne po čtyřech měsících vazby nemohou propustit bez obvinění. Tak jsem byla odsouzena za stalking - za časté telefonáty manželovi v období září 2021 až březen 2022. V té době jsem na to byla upozorněna a do června 2022 (od března 2022) už neproběhl žádný telefonát otci mého dítěte. U soudu jsem nakonec dostala peněžitý trest. Žádná podmínka či podobně.

Čin, který jsem měla dle manžela a jeho matky spáchat, soud smetl ze stolu, prý je průkazné, že se to nestalo. Po čtyřech měsících vazby jsem se vrátila zpět do práce (zdrav. sestra v DP) a marně se snažím dostat k synovi. V době vazby proběhl soud o opatrovnictví a aniž bych tam byla přizvaná, tak syn byl svěřen do péče otce, který zamezil jakýkoliv styk syna s matkou a navrhl spolu s OSPODem asistovaný styk. OSPOD je od začátku na straně manžela, z důvodu známosti s paní nadpraporčicí (Je až neuvěřitelné, jak jedna známost dokáže ovlivnit další instituce). A jak všichni víme, tak OSPOD má u soudu velkou moc a hodně se na slova pracovnice dá.

Jsem bezmocná a po pravdě se bojím co bude dál. Manžel spolu s paní sepisují další fiktivní trestní oznámení, o kterých se dozvím až na vazbě, jako minule. Byla jsem i na policii, kde jsem žádala o předání spisu jinému člověku, než je ta paní, bylo mi řečeno, že do 14 dnů mi přijde vyrozumění do dat. schránky. To bylo koncem prosince 2022. A nic. Žadné vyrozumění nedošlo. A já mám opravdu strach, co bude dál. Během roku a půl jsem přišla o rodinu, dítě, bydlení, strávila jsem čtyři měsíce na Ruzyni, pro čin, který se nestal…

A ještě paradox. Ve sporu o dítě se exmanžel dožadoval, ať chodím na psychiatrii (a OSPOD to navrhl soudu), že jsem psychicky nemocná, a tak jsem si našla psychiatra, který však žádné duševní onemocnění nenašel, jen začínající depresivní stav z důvodu téměř žádného kontaktu se synem. Podotýkám, že jsem před rozvodem u psychiatra nikdy nebyla a s ničím se néléčila. A co soud na to? Paní se léčí na psychiatrii, tak dítě u sebe nemůže mít (Vždyť jsem to měla soudně doporučené!). Po dvou měsících lékař vše ukončil a od soudu přišlo, že jsem se nemohla za tak krátkou dobu uzdravit, ať se vrátím, nebo si najdu jiného lékaře. Takže jsem zpět ambulantně na psychiatrii a i když mi pan doktor dal zprávu, že nejsem psychiatrický pacient, netrpím žádným duševním onemocněním a ani poruchou osobnosti, musím každých 14 dní navštěvovat psychiatrii, protože soudce to vidí jinak. A nejnovější zpráva od soudu: navýšení 2 hod. asistovaného setkaní se synem pod dohledem placené agentury, kterou navrhl exmanžel a OSPOD. Firmy poskytující asistenci zdarma bohužel nabízí jen 1 hod za 14 dní. A tak mě setkání se svým vlastním synem přijde na 13 600 Kč/měs.


Kvůli rozvodu jsem přišla o všechno. Zůstala mi jen práce, kde momentálně trávím veškerý čas.

Zdá se vám to neuvěřitelné, přehnané? Bohužel, takto to u nás momentálně funguje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám