Hlavní obsah
Názory a úvahy

Předvolební marasmus aneb Vnitrostátní politický rozklad

Foto: Jan Polák, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

Budova Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky ve Sněmovní ulici v Praze.

S blížícími se volbami se politická scéna opět proměňuje v arénu, kde místo konstruktivních debat sledujeme absurdní přestřelky a nekonečné vyhrocené výměny názorů. Kdo má tu nejlepší taktiku a jaké jsou jeho metody?

Článek

Mandát vládních politických subjektů se pomalu, ale jistě chýlí ke konci. Společnost napjatě ladí televizory, hází popcorn do mikrovlnky a nedočkavě čeká, až začne předvolební kampaňové šílenství.

Proběhne drsný korektní politický souboj, nebo volby dopadnou podle volebních průzkumů, které stejně nikoho nezajímají, dokud nehrají jejich písničku?

V poslední době bychom mohli s klidnou hlavou a čistým svědomím konstatovat, že místo konstruktivních a objektivních debat sledujeme názorovou přestřelku, za kterou by se nemusela stydět ani televize Nova se svojí Výměnou manželek. Chybí už jen dramatická hudba a zpomalené záběry na rozzuřené ústavní činitele, které by byly oříškem i pro prvoligového vzpěrače. K dokonalosti by stačil už jen reklamní break na vodnatou instantní kávu z parlamentní kantýny. Politici už zřejmě nesoutěží v počtu přesvědčivých argumentů, ale spíše v tom, kdo zvládne během krátké časové periody vypustit co nejvíce neurčitých floskulí, viďte, paní hejtmanko Vildumetzová. Kdyby po sobě politici mohli doslova házet bahno, musely by komerční televize výrazně navýšit rozpočet na úklid. Jediný, kdo by z této kalné lázně odcházel domů čistý jako lilie, by byl Miloš Zeman – v křesle, se svým legendárním akváriem z doby covidové pandemie, připomínající imperátora z Hvězdných válek.

Vyhraje kravatová delegace z pražské kavárny, kyselá domovnice z prvního patra, čeští patrioti z Japonska, nebo chovatelé slepic a promotéři fastfoodů z TikToku?

Podle irelevantních volebních průzkumů bychom pravděpodobně měli začít žhavit kupóny do fastfoodů a nakoupit zámky na naše kurníky. Pravdou ale zůstává, že kampaně jsou stále v plenkách a výsledek je pouze spekulativní. Jediné, co na nás spadlo, byly shnilé meruňky na zeleném podnose v podobě vizuálního výplodu marketingového týmu koalice Spolu. Nicméně, pokud by se o sociální sítě koalice Spolu měl starat lidovecký europoslanec Tomáš Zdechovský, budeme muset opravdu navýšit zásoby Becherovky, stahovat Twitter a připravit se na krušné čtyři roky v gesci pologramotného slovenského bohéma, který má v mozku tak nanejvýš sbírku pavučin, kolem kterých koluje Slunce, jako planeta sluneční soustavy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám