Článek
McLaren
Ambiciózní stáj konečně potvrdila, že je jejich tempo na okruhu stále lepší, jsou tak v podstatě nejblíže stáji RedBull. Lando Norris i Oscar Piastri dominovali již ve kvalifikaci, kde obsadili první řadu.
Následující závod jen potvrdil, že McLaren v Maďarsku nemá konkurenci, byl jasně rychlejší než ostatní a zaslouženě obsadil první dvě místa v cílové čáře.
Týmová režie
Oscar Piastri předjel svého týmového kolegu hned v první zatáčce, na které se udržel až do závěrečné zastávky v boxech, kam zamířil překvapivě jako první Norris a vydělal na tom.
Tým pak po Norrisovi chtěl, aby svého parťáka sportovně pustil zpět, ten tak teatrálně učinil, ale až po 20 okruzích dlouhé přestřelce přes vysílačky.
RedBull
To v RedBullu měli úplně jiné starosti. Nejenže v kvalifikaci tahali za kratší konec, když se Verstappen musel spokojit jen s třetím místem, Pérez navíc hned v úvodu kvalifikace nezvládl řízení a rozstřelil svůj monopost o bariéry.
Samotný závod měl pro RedBull hořkosladký průběh. Zatímco Pérez předváděl skvělý výkon a po startu z 16. pozice si vyjel konečnou sedmou příčku, Max Verstappen pohořel po všech stránkách.
Šílený Max
Nejdříve nezvládl na startu závodu předjet McLaren Landa Norrise dle pravidel, poté neměl dobré tempo a díky ne příliš dobré strategii v boxech klesl na čtvrté místo.
Poté ale začal třetího Hamiltona dojíždět, přičemž nedbal na pokyny inženýrů, aby šetřil pneumatiky. Sám jim do vysílačky sprostě nadával, že jen zachraňuje jejich neschopnost.
Pár kol po hádce ale nezvládl řízení, jako smyslů zbavený vjel Hamiltonovi pod kola, a vyzkoušel si, jaké to je, se se svým vozem proletět. Nejen že přišel v předjížděcím manévru o možnost získat třetí místo, po nehodě ho stihl ještě předjet jeden vůz Ferrari.
Ferrari
To ve Ferrari se po nepovedených závodech vrátili zpět ke starší technologii. Najednou jim monoposty začaly jezdit, v kvalifikaci bral Sainz 4. místo a jeho parťák skončil šestý i přes to, že mu závěrečná část nevyšla.
V závodě Leclerc předvedl výborný výkon, zvlášť na tvrdých pneumatikách byl nejrychlejší ze všech, na víc než konečné čtvrté místo to ale nestačilo. I tak jsme ale v Maďarsku měli možnost vidět spoustu předjížděcích manévrů, karambolů a zvratů v umístění.
Zdroje:
https://www.sport.cz/clanek/moto-formule-1-druhou-polovinu-ms-formule-1-zahaji-velka-cena-madarska-pole-position-ma-norris-5032307
https://www.google.com/amp/s/f1news.autoroad.cz/amp/grand-prix/105800-gp-madarska-vitezna-komedie-mclarenu-rozzureny-verstappen-jubilujici-hamilton
Přímý přenos závodu