Hlavní obsah

Ruský pilot Maxim Kuzminov je naživu a navštívil Českou republiku

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Letec

Jak se změnil Maxim Kuzminov

Ruský pilot, který ukradl vrtulník pro Ukrajince, ve skutečnosti nezemřel. Fotky potvrzující jeho příjezd do Česka.

Článek

Rozhodl jsem se tuhle historku povědět tady, i když jsem ji původně chtěl předat novinářům. Ale z nějakých důvodů ji ignorovali. Poslal jsem ji všem velkým českým zpravodajským webům. Německá média se zpočátku zajímala, ale taky našla důvody, proč to nepublikovat. Nabízel jsem to i Španělům, protože se to týká událostí v jejich zemi. A dokonce jsem zkoušel přelstít Rusy, když jsem předstíral, že jsem jeden z jejich příznivců. Zdá se, že jsem oslovil asi 20 redakcí. Ale z nějakého důvodu se všichni rozhodli pro informační blokádu. Možná jsou prostě líní.

Takže jsem se rozhodl tu svou historku zveřejnit tady. Sotva bych někdy mohl být svědkem něčeho zajímavějšího.

Nebudu říkat své jméno. Jen prozradím, že bydlím v Karlovarském kraji. Mám velkou vášeň pro letectví. Fandím našim ukrajinským bratrům v jejich válce proti Rusům. Sleduju zprávy z války, každý den čtu spoustu příspěvků na Redditu, Twitteru a dokonce jsem se kvůli tomu zaregistroval na Telegramu, abych měl nejčerstvější informace. Takže mám velmi dobrý přehled o tom, co se děje na Ukrajině.

V našem městě Cheb se zhruba každé dva roky koná velká letecká přehlídka - Den letectví. Letos to bylo 17.-18. srpna. Samozřejmě jsem tam šel. Letecký program byl naplánován od 13. hodiny. Do té doby bylo možné si prohlédnout letadla na dráze.

Šel jsem na místo pro vrtulníky. Kromě civilních vrtulníků tam stál Mi-17, který patří LOM Praha.

Foto: Letec

Mi-17

Kromě mě tam u plotu, který odděluje dráhu, stálo ještě pár lidí. A tehdy jsem uslyšel ruštinu. Přiznávám, že Rusy opravdu nemám rád. Takže mě to zpočátku naštvalo. Samozřejmě, že jich v Karlových Varech je spousta. Ale proč se ještě cpou k nám do Chebu na leteckou přehlídku? Rusky mluvili dva muži mezi sebou. Nejsem už nejmladší, takže jsem ještě zažil dobu, kdy se ve škole učila ruština. Trochu jsem rozuměl, o čem mluví. Bavili se o technických a letových vlastnostech Mi-17. Jeden z nich něco vysvětloval o práci reduktoru. Ten druhý víc poslouchal, ale oslovoval toho prvního jménem „Max“. A tehdy jsem začal cítit, že mi to něco připomíná. Oba muži měli sluneční brýle. Ale když si ten první sundal sluneční brýle - trochu mě to šokovalo. Poznal jsem ho - ten muž vypadal velmi podobně jako Maxim Kuzminov, ruský pilot, který ukradl Mi-8 (stejný jako Mi-17) Rusům a přeletěl s ním na Ukrajinu. Pamatujete, v únoru nám všem řekli, že ho Rusové zabili ve Španělsku? Pravda, vypadal nějak buď tlustší, nebo s většími tvářemi, ale celkově velmi podobný. Neodvážil jsem se s nimi mluvit. Ale rozhodl jsem se je ještě chvíli sledovat a udělat několik fotek z dálky a tajně.

Foto: Letec

Maxim Kuzminov v Chebu na Leteсkém dni

Ten druhý se choval, jako by byl jeho ochránce. Chodil většinou za ním, neustále se rozhlížel. Takže fotografování bylo trochu riskantní, ale nakonec jsem udělal pár fotek, kde je vidět obličej. Podobnost je zvláště patrná, když přiblížíte a porovnáte s jeho fotkou z internetu.

Foto: Letec

Srovnání tváře Maxima Kuzminova z internetu a z Chebu

Co je tu podobného? Proporce obličeje, nos, rty, krk, také mateřské znaménko na tváři a poškozené obočí. Jeden německý novinář mi řekl, že použil software, který mu ukázal, že to není Kuzminov. Ale prostě velmi podobný muž. Nejprve jsem mu věřil. Ale pak jsem sám zkusil porovnat několik fotek na bezplatných službách pro porovnávání obličejů. Podařilo se mi získat výsledek kolem 24 %.

Foto: Letec

Srovnání tváří pomocí umělé inteligence

Zdá se, že je to málo. Ale bohužel nejsou vidět oči. A jak jsem už řekl, vypadá opravdu nějak tlustší. Pomyslel jsem si - nedělaly mu tajné služby nějaké úpravy obličeje, aby ho systémy rozpoznávání obličejů nepoznaly, ale celkově by zůstal rozeznatelný pro rodinu? Mám pocit, že ho něčím napíchali, třeba silikonem. To by bylo velmi chytré.

Tady jsou ještě nějaké další fotky tohoto „Maxe“, které jsem stihl udělat tajně před tím „ochráncem“.

Foto: Letec

Maxim Kuzminov a ochránce na Leteckém dni v Chebu

Foto: Letec

Maxim Kuzminov a ochránce na Leteckém dni v Chebu

Co se týče samotného „ochránce“, taky jsem provedl jednoduchý výzkum. Byl velmi snadno k nalezení na internetu pomocí PimEyes. Stránky, kde jsou jeho fotky, jsou z Ukrajiny a z doménové zóny if.ua. Takže pravděpodobně pochází z regionu Ivano-Frankivsk (západ Ukrajiny). A na několika fotkách je buď v maskáčích, nebo mezi lidmi v zeleném. Myslím, že je to buď bývalý, nebo současný ukrajinský voják. Asi v placené verzi by bylo možné jít na odkaz a zjistit o něm víc.

Foto: Letec

Výsledky vyhledávání tváře ochránce Maxima Kuzminova

Foto: Letec

Výsledky vyhledávání tváře ochránce Maxima Kuzminova

Proč to píšu, kromě toho, že se chci pochlubit svým pozorováním a dedukcí? Doufám, že ti, kdo se starají o bezpečnost Maxima, se budou starat o jeho nerozeznatelnost ještě pečlivěji. Možná by mu měli obarvit vlasy, odstranit mateřská znaménka, a ten ochránce by ho měl přestat oslovovat Maximem?

Děkuji, že jste to dočetli!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám