Článek
Každému se občas stane, že něco zapomene v taxíku. Tentokrát jsem nebyl výjimkou. Vezmu to popořadě.
Jako správné nemehlo jsem zakopl na schodech a podvrtl si prst. Byl jsem zrovna v práci; na první pohled to nevypadalo na zlomeninu, jen to otékalo a hrálo všemi barvami. Řekl jsem si, že počkám do konce směny a pak zamířím na pohotovost. Protože byl pátek a chtěl jsem tam být co nejdřív, objednal jsem si Bolta.
K mému překvapení byl řidič Čech, sympatický a s velmi vysokým hodnocením. Cesta v jeho společnosti utekla rychle. Vlivem bolesti a hovoru jsem si ale nevšiml, že jsem si sluchátka odložil — zůstala ve voze.
V nemocnici to nešlo zrovna rychle. Když jsem si chtěl pustit hudbu, došlo mi, že sluchátka nemám. Okamžitě jsem řidiči volal. Potvrdil, že je našel, a slíbil, že za mnou přijede, až budu po ošetření. Na řadu jsem se dostal až po více než hodině; když jsem mu znovu volal, byl už mimo Prahu a cesta by mu trvala asi 40 minut. Navrhl proto předání následující den a já souhlasil.
Tady nastal problém: po uplynutí 24hodin se v aplikaci skryl kontakt a už mi Bolt nedovolil řidiče kontaktovat. Podpora řidiče oslovila až v neděli, on ale nereagoval. Uplynulo několik dalších dní, během nichž jsem se opakovaně připomínal — odpověď byla pořád stejná: řidič neodpověděl.
Zeptal jsem se podpory, zda zkusila řidiče kontaktovat telefonicky. Odpověděli, že nikoliv. Zároveň mi napsali: „Jediné, co vám můžeme doporučit, je obrátit se na policii; té Bolt předá všechny informace.“
Shrnutí? Kontakt na řidiče mi předat nemohou, sami mu volat nechtějí, a navrhují, ať věc řeším s policií.
Nechci zbytečně spekulovat, ale pokud mě firma rovnou odkazuje na policii, budí to dojem, že s podobnými situacemi nemá dobré zkušenosti — a je jedno, jestli má řidič hodnocení 4.99, nebo méně. Kdyby se sluchátka za několik tisíc prostě nenašla, vzal bych to jako vlastní ztrátu. Jenže řidič mi do telefonu řekl, že je našel a má je u sebe.
Postoj společnosti Bolt mě upřímně překvapil: bez většího zájmu, s jednoduchým odkazem na policii — přestože jde o řidiče, který funguje v rámci jejich platformy. Nechci řidiče bez důkazů obviňovat a nepřeji mu nic zlého. Pořád chci věřit, že jde jen o nedorozumění. Pokud se ale nic nezmění, nezbude mi než podat trestní oznámení.
Moje zkušenost? Jako platící zákazník se u Boltu snadno ocitnete na vedlejší koleji. Zvažte, jestli jejich služby využít — obzvlášť pokud nechcete podobné situace řešit přes policii.