Článek
Firmu založila Lucie Janauer v roce 2021 na mateřské dovolené a za 4 roky z ní vybudovala místo, kde rodiče seženou téměř vše pro šetrné rodičovství. Prodává nejen na českém trhu, ale bezmála ve všech evropských zemích. Německo i Španělsko se tržbami už rovnají českému trhu, daří je jí také na severu Evropy.
„Firma stabilně roste a letní měsíce byly opravdu silné, rozjeli jsme loni také Amazon a pokračovali v rozvoji prodeje na zahraničních trzích. Naším cílem pro rok 2025 je vybudovat místo pro komunitu rodičů s dětmi, kde se budou cítit dobře,“ shrnuje zakladatelka Monkey Mum Lucie Janauer.
Lucie buduje místo pro šetrné a intuitivní mateřství
Na e-shopu Monkey Mum už dávno nenajdou zákazníci jen zábrany na postel, kterými to začalo, ale tisíce produktů pro bezpečnost a rozvoj dětí. „Během letních měsíců jsme si znovu ověřili i to, že další zařazený sortiment má u zákazníků úspěch. Příkladem jsou třeba bezpečnostní ohrádky, které naše zákazníky hodně oslovily a rychle se vyprodaly,“popisuje Lucie Janauer. Důležitým krokem se pro Monkey Mum stal i vstup na platformu Amazon, který podpořil pokračující expanzi do zahraničí.
Amazon přinesl tržby i komplikace
„Amazon je významným kanálem pro naši expanzi, ale nese s sebou i jisté riziko a komplikace. Stálo nás spoustu energie a času, abychom tam všechny produkty zalistovali, nastavili správně ceny za dopravu a naučili se s tím vším pracovat. Když se to ale podařilo, fungoval tenhle kanál pro prodeje velmi dobře,“ popisuje Lucie Janauer. „V zahraničí, a především na západ od nás, jsou lidé na Amazon zvyklí víc než u nás a proto pro nás dává smysl tam naše produkty nabízet. Je to ale také spoustu starostí navíc,“ dodává Janauer.

Lucie Janauer zakladatelka Monkey Mum
Expanze na zahraniční trhy
Společnost Monkey Mum v roce 2024 pokračovala v posilování pozice na evropských trzích. Nejvýznamnějšího růstu dosáhl e-shop ve Švédsku, Německu a Španělsku, které se svou výkonností již vyrovnávají českému trhu. „Vidíme, že na zahraničních trzích je o naše produkty zájem i tam, kde zatím aktivně neprodáváme. Kvůli legislativním záležitostem jsme například nemohli nějakou dobu prodávat do Slovinska, ale viděli jsme, že slovinští zákazníci si začali naše produkty kupovat a posílali si je do Rakouska,“ popisuje konkrétní příklad Lucie Janauer. „V každé zemi sbíráme pozitivní recenze, a to nám pomáhá budovat důvěru,“ dodává.
Nová strategie: Bezpečí dětí v centru pozornosti
Firma pro rok 2025 plánuje změnu strategie s důrazem na bezpečnost a přirozený rozvoj dětí. „Nechceme být jen dalším obecným e-shopem s nabídkou pro mateřství. Zaměříme se na to, co umíme nejlépe – vytvářet prostředí, kde se rodiče cítí dobře a jejich děti jsou v bezpečí,“ vysvětluje zakladatelka Monkey Mum a dvojnásobná maminka Lucie Janauer.
Kromě toho firma zvažuje vstup do nových segmentů, jako jsou outdoorové aktivity a sport, aby rozšířila svou nabídku i mimo tradiční oblast mateřství.
Pro příští rok Monkey Mum očekává další růst a rozšíření produktového portfolia. Mezi prioritami je také získat nové trhy, včetně například Dánska, a intenzivní zaměření na klíčové kategorie, jako jsou bezpečnostní pomůcky a další oblíbené produkty, kterými se v poslední době staly například dětské židličky. V roce 2025 chce Lucie firmu dovést k dalšímu růstu, kromě jiného i za pomoci dalších investic.