Hlavní obsah
Seberozvoj

Příběh deštivého rána: Jak pomáhat a nevyhořet

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Příběh o setkání, které mě naučilo, že ne každá pomoc je vítaná. Objevte, proč je důležité pomáhat efektivně a nezapomínat na sebe!

Článek

Příběh, který vám chci dnes sdílet, je nejen o neočekávaném setkání, ale také o hlubokém uvědomění, které mi přineslo nové pohledy na pomoc druhým a zároveň na sebe sama. Věřím, že se v něm mnozí z vás najdou a možná si odnesou i něco pro sebe.

Bylo to jedno z těch pochmurných rán, byla už zima a ulice mého města se zdály být ještě chladnější než obvykle. Tak rychle se to počasí změnilo. Pršelo a já si razila cestu k lékařům a úřadům, snažíc se vyřídit co nejvíc záležitostí, které jsem odkládala. Měla jsem plnou hlavu myšlenek – od pracovních záležitostí až po to, kdy si konečně najdu čas na něco tak banálního, jako je nalakování nehtů. Jak jsem tak kráčela, zahlédla jsem něco, co donutilo zastavit mé myšlenky, které si „střílely“ od jedné k druhé.

Na betonové zídce ležel muž, kterého osud zřejmě nešetřil. Jeho noha chyběla a ta druhá, holá a vystavená chladu, mi připomínala, jak krutá může být realita. Nad ním se kolísal deštník, který poskytoval jen chabou ochranu před deštěm. Pocítila jsem směs lítosti a frustrace. Proč musí člověk bez domova trpět na ulici, zatímco my si stěžujeme na opožděné vlaky nebo nedostatek času? Jak je možné, že se o takové lidi stát nepostará? Proč nemají místo, kde by mohli najít útočiště?

Tyto otázky mi vířily hlavou, zatímco jsem spěchala dál, ale myšlenky se mnou zůstaly. Po několika hodinách, kdy jsem se vracela domů, tam onen muž stále ležel. Mé srdce bylo těžké a já jsem cítila potřebu něco udělat. Doma jsem ohřála gulášovou polévku, vzala poslední kousek chleba a vydala se zpět do deště. Byla to jen malá gesta, ale věřila jsem, že alespoň trochu pomohou.

Když jsem dorazila k muži, s očekáváním, že mu poskytnu drobný komfort, setkala jsem se s nečekanou reakcí. „No hele, radši mi holčičko skoč pro pivo,“ řekl. Byla jsem z toho hodně konsternována. Nabízela jsem mu teplou polévku, ale on chtěl jen pivo. „Pivo ne, ale donesla jsem vám aspoň polévku a můj poslední chleba,“ odpověděla jsem, doufajíc, že pochopí mou snahu. Ale on trval na svém, dokonce mi nabídl peníze, abych mu pivo koupila. „Neblbni a skoč mi pro něj…“

Otočila jsem se a šla zpět domů, zmatená a přemýšlející o tom, co se právě stalo. V ten moment jsem si uvědomila něco důležitého: pomoc není vždycky přijímána tím způsobem, jakým si představujeme. A ještě důležitější – není moudré se vydávat ze své energie a času, když sami máme sotva dost pro sebe.

Pomoc musí být vyžádaná, ne vnucená. Byla to situace, kdy jsem sama měla plno starostí a stresu, a ještě jsem se snažila spasit svět. Ale, jak se říká, „pomáhej, ale ne na úkor sebe“.

Takže, drahý čtenáři, tady je moje ponaučení: Pomáhat je krásné, ale nejdřív se ujistěte, že to ten druhý opravdu chce. A nezapomínejte u toho na sebe. Svět je složitý a někdy je nejlepší pomocí, kterou si můžeme dát, ta, kterou poskytneme sami sobě. Takže, jděte si nalakovat ty nehty nebo si dopřejte jiný malý komfort.

Zasloužíte si to!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám