Článek
Kampaň jakožto promyšlený, propracovaný a nákladný plán na získání voličských hlasů zahrnuje celou řadu ustálených i netradičních postupů nezbytných k dosažení dostatečně velkého počtu hlasů, jenž bude vedení strany považovat za úspěch; plán kampaně se dá rozdělit na tři základní body:
1. oslovení voliče, 2. zaujetí voliče, 3. získání voliče
Bod č. 1 si klade za cíl přimět voliče, aby se o stranu/hnutí/koalici začal vůbec zajímat.
Bod č. 2 předpokládá, že potenciální volič už o straně něco málo ví, a tak se snaží představit mu program.
Bod č. 3 se pokouší přesvědčit voliče, aby hodil lístek právě této straně/hnutí/koalici.
Většina velkých a zavedených stran bod č. 1 vynechává. Ty úspěšnější vynechávají i bod č. 2. Programy stejně skoro nikdo nečte, protože jsou nudné, nezáživné a voliči by mu stejně nerozuměli. Z toho důvodu velké a úspěšné strany buď program nemají, maximálně něco jednoduchého a vágního, čím se dají zaujmout masy, protože to lze vyložit jakkoliv (viz program předvolební).