Hlavní obsah
Lidé a společnost

28 let Mattia Binotta ve Ferrari

Foto: Lukáš R

(foto: msn.com)

Mattia Binotto strávil u Ferrari celou svoji kariéru od ukončení studia. V legendární italské stáji se vypracoval z testovacího týmu až do role šéfa závodního týmu.

Článek

Mattia Binotto vystudoval v roce 1994 bakalářský titul v oboru strojní inženýrství ve Švýcarském federálním technologickém institutu v Lausanne a později magisterský titul automobilového inženýrství na univerzitě v Modeně. Už v roce 1995 nastoupil do Ferrari jako inženýr motorů, ale v testovacím týmu, ve kterém působil do roku 1997.

Téhož roku se přesunul do závodního oddělení stáje, ve kterém působil jako inženýr až do roku 2003. Byla to éra Michaela Schumachera, který získal s Ferrari v letech 2000 až 2004 pět titulů v řadě a Ferrari vyhrálo v ročnících 1999 až 2004 Pohár konstruktérů.

Foto: Lukáš R

(foto: autojournal.fr)

V roce 2004 byl švýcarsko-italský inženýr jmenován jako vedoucí traťového motorového oddělení a od roku 2007 měl na starosti provoz pohonné jednotky Ferrari. V roce 2013 se stal vedoucím motorového oddělení a v červenci 2016 se stal technickým ředitelem Ferrari, když nahradil Jamese Allisona.

Jeho největší chvíle přišla ale o 3 roky později, když 7. ledna 2019 vyměnil Maurizia Arrivabeneho ve funkci šéfa stáje Ferrari. Stal se tím pádem už čtvrtým šéfem italské stáje v hybridní éře.

V první sezóně získalo Ferrari celkem tři vítězství včetně výhry na domácím okruhu v Monze. Zároveň se ke konci sezóny spekulovalo o nelegálním motoru, které vedly k dohodě mezi Ferrari a FIA a veřejnosti není do dnes známá.

V roce 2020 zažilo Ferrari nejhorší sezónu za 40 let, když v Poháru konstruktérů skončili až na celkové šesté pozici. Sezóna 2021 byla ve znamení zlepšování se a stáj nakonec urval třetí místo před McLarenem. I tak to byla pro Ferrari druhá sezóna bez zisku vítězství.

Rok 2022 a nová pravidla. Ferrari hned v prvním závodě získalo double a počítalo se s ním jako s favoritem. Počáteční vývojové výhody nad Red Bullem nedokázal díky technickým problémům a strategickým chybám využít a ve druhé polovině sezóny zaostával za Red Bullem, který si bez problémově došel pro titul mezi jezdci, tak i mezi konstruktéry.

Už od poslední závodu v Abú Dhabí se spekulovalo o konci Binotta v křesle Ferrari. Tým jakékoliv spekulace popíral, ale zároveň nepotvrdil pokračování Binnota v čele stáje. 29. listopadu byly všechny spekulace potvrzeny a Mattia Binotto ke konci roku skončí ve své funkci.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám