Hlavní obsah
Knihy a literatura

Spletitá detektivka s ujetými hlavními hrdiny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lukbook

Jedna z předních švédských autorek Camilla Läckberg a iluzionista Henrik Fexeus přicházejí s druhou knihou z napínavé detektivní série Mentalista. Dokázal Kult navázat na skvělý první díl, nebo získal prokletí neúspěšných dvojek?

Článek

První kniha od tohoto spisovatelského páru s názvem Iluze mě nadchla, i když mi chvíli trvalo, než jsem se do ní vnořil. Při oznámení pokračování jsem byl tudíž hodně nadšený a tak nějak věděl, co mám očekávat. A hned na úvod musím potvrdit, že se mi dostalo všeho, co jsem předpokládal.

Opět se můžete těšit na ústřední dvojici Mina Dabiri a Vincent Walder a jejich vnitřní strachy a fobie. I když tentokrát mi přišlo, že se začaly projevovat až o něco později. Ostatně Vincent se k vyšetřování připlete až po několika desítkách stránek. Předtím řeší spíše osobní záležitosti.

Postupně ovšem opět budete svědky jejich zvláštností, díky nimž je tato dvojka přitažlivá. Respektive běžný člověk by asi na první dobrou nechtěl mít podobného partnera, ale na stránkách knihy jsou díky svým vlastnostem jednotlivé postavy originální a svým způsobem atraktivní.

Budete mít ovšem možnost potkat i řadu dalších starých známých, nějakou tu novou postavu a nakonec se budete muset smířit i se smrtí jedné z předních figur. Koho vám neprozradím, ale dokážete si představit, že se bude jednat o velice emotivní momenty. Ostatně v zápletce hrají roli hlavních obětí děti, takže celkově je příběh dost citlivý a nemusí tak sednout každému.

Samozřejmě nebude chybět řada chytrých řečí (někdy na mě až moc). Autoři se zároveň rozhodli zasadit děj do parného švédského léta, díky čemuž ze stránek přímo sálá teplo. Velice často budete informováni o tom, jak se kdo potí, malých větráčků se tu spotřebuje nespočet a zachází se až do takových podrobností, kdy si hrdinka mění kalhotky. Osobně mě to nevadí. Naopak to tvoří nezaměnitelnou atmosféru celého děje. Někomu ovšem možná mohou tyto popisy přijít až přehnané.

Hodně prostoru opět dostávají osobní životy přítomných. Mám to rád, vždycky to příběhu a samotným postavám dodává na uvěřitelnosti. Vtáhne mě to více do jejich světa. Důležitou součástí jsou i vztahové peripetie. Ústřední dvojice se okolo sebe neustále motá a vypadá to, že se z nich prostě musí stát pár. Nebo jen přátelé? Všechno je hodně zamotané.

Směrem k závěru samozřejmě události gradují a dočkáte se velice akčního finále. Jak už jsem naznačil, bude se zároveň jednat o poměrně emotivní momenty. Mrtvých tu bude poměrně dost, bohužel smrt zasáhne obě strany – tu dobrou i špatnou.

V pozadí zápletky knihy se zároveň neustále táhne další dějová linie, která nebude ani tentokrát vyřešena. Právě to se mi na knize líbí. I po přečtení vám v hlavě zůstanou některé otázky. Víte, že všechno není ukončeno. Jak se vyvinou jednotlivé vztahy? Kdo další šlape Vincentovi na paty?

Celá série Mentalista a s ní i její druhá část s názvem Kult je hodně specifickou severskou detektivkou. Seznámíte se tu s hodně osobitými ústředními postavami. Zápletka je zabalená do husté omáčky. Nechybí velký důraz na soukromí postav. A detektivní linka bývá až neskutečně zamotaná a propletená.

Osobně mě tahle sérii nadchla právě díky tomu, jak je oproti jiným odlišná. Táhne mě to k hlavním hrdinům a po dočtení se s jejich světem velice nerad loučím. Asi to není literatura pro začínající čtenáře, což dokazuje už počet stran, ale za mě i lehce komplikovanost (propracovanost) obsahu. Řadím ji tak k tomu nejzajímavějšímu, co jsem na poli severské detektivky četl.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz