Hlavní obsah
Umění a zábava

Obrázek, který pochopilo jen 5 % lidí. Patříte mezi ně?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Marek Simon

Náhled do života novinového kreslíře.

Článek

I když se nadpis tváří jako další z bezpočtu obrazových pseudotestů, nebojte se. Chci vás vlastně jen požádat o pomoc.

Před Vánocemi, po tragické události na Filosofické Fakultě UK, jsem stál před úkolem dodat kresbu do novin. Ani mě nenapadlo pokoušet se v den státního smutku o humor. Vyjádřit jsem chtěl především sounáležitost celé země s obětmi tragédie.

Ohlasy v mém okolí i v redakci novin byly pozitivní až pochvalné a tak jsem se tehdy rozhodl, podělit se o kresbu i s vámi na Seznam Médiu, kde jsem se setkal s rekordním neúspěchem.

Editory Seznam Média kresba nejspíš nijak neoslovila a dokonce nasbírala pouze 98 zobrazení, čímž stanovila můj nový osobní nejnižší rekord.

Usoudil jsem jako vždy, že jsem se netrefil do vkusu publika, nebo že je kresba blbá. Ani mě nenapadlo, že jsem možná pointu ukryl příliš.

Pojďte mi prosím pomoci najít odpověď. Podívejte se na obrázek níže a potom mi dejte vědět v anketě na konci článku, nebo v diskusi.

Foto: Marek Simon

Původně publikovaný obrázek.

Nyní se prosím podívejte na další obrázek, kde jsem obrázek upravil barvy obrázku tak, že by měla být pointa zřejmá.

Foto: Marek Simon

Obrázek upravený pro lepší pochopení.

Nemám rád příliš polopatické kresby. Jsem raději, když člověk musí pár vteřin přemýšlet a pak má z pochopení mnohem intenzivnější pocit. Ale najít tu správnou rovnováhu je těžké.

Hlavním smyslem kresby byla vlajka České republiky, kterou zátiší tvořilo, jako vyjádření státního smutku. Bonusem pro detailisty měl být ještě stojan ve tvaru kříže a kaluž. Původně měla být ve stínu vpravo ještě silueta střelce, ale to už bylo překombinované, tak jsem ji vymazal.

Anketa

Odhalili jste pointu už v původním obrázku, nebo až na tom obarveném?
A) Pointa je zřejmá už z původního obrázku.
20,8 %
B) Pointu jsem odhalil až na obarveném obrázku.
79,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1173 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz