Článek
Za jednoho odbaveného cestujícího je to osm korun a za loňský rok to bylo přes 130 milionů korun.
Problémů s taxikáři na pražském letišti však přibývá a v pondělí tento týden došlo k incidentu mezi řidičem neoficiální taxislužby a řidičem Uberu, který řešila i policie. Roztržka měla proběhnout právě u stanoviště Uberu, za které firma platí.
Nepoctiví taxikáři na pražském letišti jsou dlouhodobý problém. Cestující oslovují tzv. naháněči, kteří se pohybují u terminálu ve vestách s označením Official aiport taxi pracující pro neoficiální taxislužby. Letiště jakékoliv formy „naháněčství“, neférového ovlivňování cestujících či nátlaku ze strany neoficiálních poskytovatelů přepravy odmítá a připravuje intenzivnější opatření.
Dosud letiště podle své mluvčí Denisy Hejtmánkové pomoci hlídkové činnosti a kamerového dohledu kontrolovalo dodržování provozního řádu veřejných a odstavných ploch.
„Na základě aktuální situace přistupujeme k dalším krokům. Zajišťujeme nepřetržitou přítomnost pracovníka ostrahy letiště před Terminálem 2, a to v režimu 24/7. Tento pracovník bude přímo na místě dohlížet na dodržování provozního řádu a slušné chování vůči cestujícím. Připravujeme také další úpravy značení uvnitř i v okolí terminálů. Cílem je zdůraznit cestujícím, že jediný oficiální provozovatel taxislužby na letišti je společnost Uber. Připomínat to bude i pravidelné hlášení letištního rozhlasu,“ uvedla Hejtmánková.
Podvodní taxikáři okrádají navíc na jízdném. Průměrná cena jízdy se na letišti pohybuje okolo 650 Kč. Taxikář účtoval však rovnou víc než 1500 Kč. Tento případ si můžete přečíst v mém článku Taxi tým odhaluje podvody taxikářů - Médium.cz.