Článek
Palety se zbožím jsou připraveny ve všech obchodech a většinou i mezi regály. Spoustu zákazníků si bere produkty rovnou z palet, ač třeba ví, že je to proti pravidlům obchodu a je to prý z důvodu bezpečnosti.
Jistě vedení marketů si určuje pravidla sama a pravděpodobně na to má právo. Ovšem nevím o tom, že by někde měly obchody vyvěšeno upozornění „nebrat zboží z palet“ či jiné další příkazy a zákazy, což si myslím, že by měla být povinnost. Jen těžko budete dodržovat zákaz, o kterém máte jen malé ponětí nebo žádné.
Myslím, že v tomto případě neobstojí ani doporučení, abyste požádali prodavače, aby vám zboží z palety podali. Berete zboží z palety, protože není doplněno v regálech, nemůžete jej v obchodě najít a nemáte skutečně čas několikrát procházet krám a zboží hledat. Já v takovém případě okamžitě odcházím, i kdybychom neměli večeři. Navíc hledáte i v krámech, o kterých si myslíte, že je dobře znáte a často tam chodíte, ale teď je nový trend a markety často mění místo zboží nebo dokonce stejný či podobný druh mají naprosto nepochopitelně na několika místech a hrají se zákazníkem hru, kdo najde dřív. No, většina zákazníků nemá na tuhle hru ani čas a ani nervy, takže prostě odejde a koupí někde jinde.
A rada, že můžete požádat prodavače, aby vám zboží z palety podal, také moc neobstojí, protože prodavač nestojí v marketu na „každém rohu“ a většinou trvá dlouho, než někoho najdete jestli vůbec kromě pokladních. A když se vám to po nějaké době podaří, dozvíte se, že zboží z palety najdete tam v tom regálu vlevo a rovně.
Několik let jsme doma hlavně v covidu nakupovali online. Po nějakých pěti letech se muži zdálo, že je přece jen sortiment málo různorodý a někdy i hodně drahý, pokud je nákup od jednoho dodavatele. A nakupovat potraviny online z více obchodů to zas nebaví mě. Můj muž má fyzické nákupy rád na rozdíl ode mě. Nerad mě s sebou bral na nákupy a všem známým vyprávěl moji taktiku nákupu. Prý byl rád, že hned vedle vstupu do marketu nebyl hned výstup (někde ano), protože věděl, jak mě to nebaví, a pokud byla změněna struktura obchodu a nic se nedalo najít, já odcházela středem. Můj muž na mě volal, že nemáme ani chleba. Mně to bylo jednou, koupíme tam, kde to bude rychlejší. Prostě mě nakupování naživo nebaví, vše nakupuju online už nějakých možná 15 let a do kamenného obchodu mě nenalákají ani slevy.
Nerozumím vůbec šílenství, které vyvolalo otevření nového outletu Lidlu na Moravě. Bylo to stejné jako při otevření prvního outletu v Praze. Nechápu, že lidé čekají hodiny či dokonce přes noc, aby jim neunikli slevy či jedou z Prahy a přespí v autě. Pak se o zboží ještě poperou. Nevím, co by mi stálo za takovou oběť. Přemýšlela jsem a nenašla jsem důvod, kvůli kterému bych se takto obětovala. Ne, kvůli ničemu, mě přijdou důležité jiné věci a musím říct, že Češi mě překvapili, netušila jsem, co v nás je.
A abych se vrátila k původnímu tématu, zkušenosti, které jsem popsala, nejsou vymyšlené, jednou týdně či za dva týdny to můj muž zažívá. Dělá větší nákupy, nákupy každý den jsme nedělali vlastně nikdy.
Pokud tedy chtějí markety, aby lidé dodržovali pravidla, musí je s nimi seznámit a samozřejmě zlepšit a urychlit cestu k získání zboží. V opačném případě musí přežít braní zboží z palet, pokud si chtějí udržet zákazníky. A možná by také měly zvážit omezení módního trendu neustálého přeskládávání obchodu. Nemyslím si, že se jim díky tomu navýší obrat, spíše naopak. Spíše to lidi naštve jako mého muže a změní svůj zvyk, protože stejný sortiment najdete i v jiných marketech.