Hlavní obsah

„K psychologovi nechci jít“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

1118

K napsání tohoto článku mě inspirovala paní, která hodně potřebuje nějakého dobrého psychologa. A zatím se setkává jen s odrazujícími zkušenostmi:

Článek

„K psychologovi nechci jít, nemám s nimi dobrou zkušenost. Vždycky chtějí jen, abych jim jen vyprávěla příběh a pak mi řeknou: aha, hm, no. A když jsem řekla, že jestli mi nějak pomůžou, řekli, že jsou od toho, aby jenom vyslechli.“

A i když jsem poslední rok často kritický k práci některých psychologů, tak tady se jich musím zastat. Většina psychologů snad umí víc, než jen poslouchat. Ale jestli se pletu já a až psychoterapeuti umí lidem pomoct s řešením problémů, tak pak bych se nedivil, proč lidé nechtějí pomoc psychologa. Ale spíš si myslím, že jste měla jen smůlu. Protože já vím, že je část psychoterapeutů, kteří se jen ptají a svými otázkami vás vedou k tomu, abyste našla řešení sama.

Ale pomocí se zabývají nejenom psychologové, ale i konstelatéři. A jejich první výhoda je, že pomáhají nejen lidem s psychickými problémy, ale každému, kdo chce pomoci i s jakýmkoliv psychosomatickým problémem, tady vlastně všem lidem.

Na konstelacích nemusíte mluvit

Dokonce je to bráno jako překážka účinnosti konstelací, když se moc mluví. Místo toho se hned problémy řeší. A stačí k tomu říct, co chcete. A to bohužel někdy trvá i 5 minut, než najdete, co chcete řešit.
Ale protože někteří lidé chtějí aspoň něco vysvětlit, tak já jim vždy říkám: Sice to nepotřebuji slyšet, ale kdybyste to nemohla bez toho vydržet, tak něco málo řekněte.

Třetí výhoda konstelací

Je ta, že když o sobě nic neřeknete, tím více vás překvapí, jak už v diagnostické fázi konstelace fungují. Protože není nezvyklé, že se nestačíte divit, jak přesně konstelace odpovídají vašemu životu, i když nikdo, ani já o něm nic neví. Ale to se neděje vždy a není to důležité pro účinnost konstelací. Ale je to dobré k vašemu ohromení, když se to podaří.

Ale pak nastává terapeutická fáze, která také nepotřebuje moc slov. Ale protože většina lidí by neunesla, kdyby nerozuměla tomu, co se děje, tak i tam slova patří. Ale protože příčiny všech problémů, nemocí, problematických vztahů atd. jsou většinou v době, ve které jste ještě neuměla mluvit, tak i jeho řešení je ve skutečnosti mimo slova. A metody, které potřebují slova ke své účinnosti, tak nemohou být tak účinné jako metody, které nepotřebují slova, ale nebrání se jim.

Pokud mi někdo chce napsat o svých zkušenostech s psychologem,

psychoterapeutem či psychiatrem, budu rád. Protože čím dál více se setkávám s tím, že jejich péče není vždy dobrá. A když o mně jedna redaktorka-psycholožka s posvěcením jedné psychoterapeutky mj. napsala, že já se neřídím žádným etickým kodexem, tak jsme se rozhodl se jím přestat řídit. Protože jsem se jím dobrovolně řídil, i když jsem nemusel. I tou jeho částí, která zakazuje o nich mluvit špatně, tedy mě vlastně nutí lhát. Což jsem ale před tím neviděl a celou dobu jsem si myslel, že být psychologem je lepší, než být lékařem. Budu rád, když tento článek pošlete každému, kdo mi může pomoct v mém soukromém průzkumu kvality psychologů. Samozřejmostí je, že všechno z toho, co mi napíšete, zůstane jen mezi námi, ledaže byste si to přál jinak.

Připojte se ke skupině O zdraví a vztazích

https://www.facebook.com/groups/dotazyzdravi Tam se snažíme o spolupráci klasické medicíny a vědoteriky. Vědoterika je to nejlepší a nejúčinnější z ezoteriky vybrané na základě vědeckého pozorování výsledků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz