Hlavní obsah
Seberozvoj

Když se trápíte nespravedlností

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

930

Velmi pravděpodobně to znamená, že se neumíte bránit. A nespravedlnost bobtná a bobtná, protože vy ji neumíte zarazit.

Článek

Takže se mám naučit asertivní chování a bude to vyřízeno? Kdyby to fungovalo takhle jednoduše, tak by mi stačil absolvovat jediný kurz a pomohl bych všem. Ale ono to je daleko složitější. Problém není v tom, že vy to neumíte. Problém je v tom, že vy to asi ani nechcete umět.

To jsou ale šílené nesmysly.

Chápu vás. Mě dali rodiče v dětství na judo, abych se uměl bránit. A výsledek? Nechtěl jsem tam chodit, protože mi ubližovaly děti i tam. Protože mi nikdo neřekl, že mám právo se bránit. A protože jsem neměl právo se bránit, tak mi judo nepomohlo. A přitom by stačilo, aby se uměli bránit rodiče a celý problém se šikanou by nebyl. Ale to jsem zjistil až v dospělosti, proč jsem se vlastně nebránil. A mamka to neumí doteď a když jí řeknu, ať daného člověka v duchu pošle někam, tak to odmítá, protože to se přeci nedělá. A taťka zemřel v 54 letech.
A věřím tomu, že váš problém bude analogický. Prostě vy nechcete něco dělat, protože se to nesmí dělat. Ale protože je blbost se nebránit, tak nějaké podobné blbosti věříte i vy. A bylo by krásné, kdyby už jen samotný článek vám pomohl. Ale většinou ten problém je více zapeklitý. Většinou stačí informace tak jednomu člověku za sta. Zbytek si musí uzdravit skutečný důvod, proč trpí nespravedlností.

Nejčastější důvody, proč se nebráníme.

1. Protože by se to nelíbilo Bohu. Ale vy si myslíte, že Bůh chce, abyste si ubližoval?
2. Protože už bych nebyla tak dobrá/svatá/světlá/ atd.. No, když chcete zemřít jako svatá o 20 let dřív, tak to děláte dobře.
3. Protože jsem hodná holčička/chlapeček. Ale vy už jste dospělá, ne?
4. Protože musíme trpět. To je samozřejmě stejně jako většina věcí napsaných dříve, věc podvědomá. Tady vám pomůžou jen hlubinné konstelace nebo jiná technika, s jejíž pomocí navážete kontakt se svým podvědomím.

Obecně platí, že když nevyřešíte příčinu, důsledek (nespravedlnost) tady bude pořád. A protože na pocit nespravedlnosti není žádný lék, tak vám nepomůže ani klasická medicína. Zatímco na drtivou většinu tělesných nemocí máme léky, aby potlačily následek. Ale kdyby řešily příčinu, tak by stačil podávat lék týden nebo dva a už bychom ho dále nepotřebovali. Zatímco léky na chronické choroby máme na doživotí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz