Hlavní obsah
Seberozvoj

Návod pro ženu alkoholika

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Upřímně řečeno mě překvapilo, jak velký zájem toto téma otevřelo. A tak mě napadlo, že mohu napsat, co by mohlo pomoci těm nejvíce opomíjeným obětem alkoholu.

Článek

Co vám pomůže

Když se naučíte říct „Nechci, abys pil,“ tak, aby to vedlo k „vystřízlivění“ vašeho muže z pocitu, že musí nebo že to nic není nebo že on není alkoholik. A hlavně aby to nevedlo k ještě jeho většímu zatětí „Teď si na just dám ještě jedno nebo dvacet.“

Jak to udělat?

Vzpomínám si na ženu, která se mě ptala na podobnou otázku: „Co mám dělat, aby se můj život zlepšil?“ A já jsem jí odpověděl: „Prostě se začněte mít ráda.“ A počítal jsem, že tato odpověď jí nepomůže a já ji budu muset složitě vysvětlovat to, co stejně ona nepochopí, dokud si neuzdraví to, co jí brání opravdu mít se ráda a zlepšit svůj život. Ale její reakce mě dokonale uzemnila: „To, co říkáte vy, jsem už slyšela od sta lidí. Ale vy jste ten první, komu ji věřím.“
A už nikdy potom se mi nestalo, abych jednou větou tahle změnil něčí život. Obzvlášť takhle banální a řečenou jen tak mimochodem na chodbě.
A tohle potřebujete vy. Takhle se naučit říct větu: „Už prosím Tě, nepij.“ Aby ji váš muž poprvé v životě uslyšel. Zatímco dosud slyší jen: „Už mě zase otravuje.“
A přitom je snadné říct „Už prosím Tě, nepij.“ Pro ty, co to umí. Umí ji říct všechny ženy, jejichž muž nikdy nezačne pít tak, aby mu to začalo škodit. Umí jí říct všechny ženy, které by vašeho muže poslali do p…, jakmile by poprvé přišel domů ožralý.

Co vám chybí? Sebeúcta.

Vy se prodáváte za iluzi, že vám dá váš muž dobré slovo. Za všechno, co pro něj děláte.

Proč?

Protože jste od svých rodičů dostala tak málo, že „pro kousek lásky šla bych světa kraj“.

Řešení?

Neobviňujte své rodiče. Oni totéž nedostali od svých rodičů.
A když o tom ani nevíte a myslíte si, že jste dostali všechno? Tak v tom případě vám gratuluji, že jste dostala všechno. Ale proč pak tedy se prodáváte za kousek lásky, přičemž hned vedle je jí dost? A nemusíte kvůli ní trpět?

Postarejte se o sebe a o své vnitřní děti.

Které trpí tím, co jste nedostali (protože tento text je i pro muže, kteří trpí alkoholismem své ženy). Práce bude jak na kostele. Ale na konci té práce vás čeká osvobození.
A možná i vašeho muže. Když s ním budete chtít žít i poté, co se už nebudete muset prodávat za iluzi lásky. Protože už budete vědět, že ji máte sami k sobě. Vždy. Za všech okolností.

A vaše fyzické děti?

Ty budou šťastné, když se jejich matka bude cítit aspoň o trochu líp.

Totéž platí i pro případ, že alkoholičkou je žena. Jen je to o to těžší, že si myslíme, že to je věc mužů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz