Hlavní obsah
Umění a zábava

Game Story: Promarněná šance vytvořit zajímavý dokument

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Dokumentární série Game Story dojíždí na svou krátkou stopáž. Klouže po povrchu a herním fanouškům nemá v podstatě co nabídnout. Přesto stojí za zhlédnutí.

Článek

Na iVysílání se před pár dny objevila dokumentární série Game Story, která si dala za cíl zmapovat historii tuzemské herní scény. Nadějný projekt bohužel vzbuzuje rozporuplné emoce. Jedni vzývají sérii do nebes a mluví o tom, že podobná série tady chyběla. Druzí mu nemůžou přijít na jméno a proklínají tvůrce za promarněnou šanci. Já osobně jsem asi někde uprostřed.

Legendy herní scény

Game Story je desetidílná série, která se snaží vyzdvihnout ty nejdůležitější momenty tuzemské herní scény. Od úplných počátku, kdy mladý František Fuka tvořil první hry na svém ZX Spectru, přes první adventury, jako například Tajemství oslího ostrova, až po megahity Kingdome Come: Deliverence nebo Beat Saber. Na svědomí jej má Štěpán Vodrážka, který má na kontě třeba úspěšný dokument PSH: Nekonečný příběh. V sérii se můžete těšit na povídání například s Danem Vávrou, Martinem Klímou, Jakubem Dvorským nebo třeba už zmíněným Františkem Fukou.

Smrtící stopáž

Seriál působí docela svěže. Tedy hlavně po vizuální stránce. Po té informační je to už horší. Na vině je podle mě krátká stopáž, která se pohybuje okolo patnácti minut na díl. Za tu dobu zkrátka nemůžete obsáhnout žádné téma. Jednotlivé díly klouzají po povrchu a tudíž nejdou vůbec do hloubky. Bohužel už tak omezený prostor navíc až moc často vyplňuje vata ve formě prostřihů na dobové seriály a pořady. Trnem v oku mnoha lidí je poslední desátý díl, který je věnovaný ženám na herní scéně. Já osobně jsem rád, že se tohle téma v sérii objevilo, bohužel zpracování bylo naprosté tragické a tahle epizoda působila spíše jako hloupá agitka.

Podívat se či nepodívat?

Největším problémem Game Story je nejspíše to, že si nejsem tak moc jistý, pro koho vlastně tahle dokumentární série vlastně je. Herním fanouškům nemá moc co nového nabídnout, pro laiky je zase moc málo času, aby jim seriál něco předal. Jak už jsem psal na začátku, jsem s tímto počinem na vážkách. Nemůžu říct, že bych se nebavil. Bylo hezké zavzpomínat na staré časy. Z informačního hlediska jsem se však nedozvěděl nic nového, což je u série, která se nazývá jako dokumentární, docela problém. Ve výsledku jsem vlastně docela zklamaný. Na druhou stranu není časový fond, který jsem do této série vložil, tak velký, tudíž mě ten čas strávený s Game Story netrápí. Pokud jste tedy zatím nerozhodní, zda se na tuto sérii podívat, doporučuju vyzkoušet pár dílů. Buď vás to chytí, nebo ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
iVysílání

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz