Hlavní obsah
Knihy a literatura

Román Mezi námi čtenářům nabídne silný a neopakovatelný zážitek

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Martin Kudělka

Mezi námi od Manuela Vilase je silný příběh o lásce, ztrátě a hledání sebe sama, který čtenáře vtáhne svou emocionální hloubkou a neobvyklým vypravěčským stylem.

Článek

Jak tenká dokáže být hranice mezi láskou a šílenstvím? To se dozvíte v nové knize jednoho z nejvýraznějších hlasů španělské literatury, spisovatele a básníka Manuela Vilase. Titul nese název Mezi námi a byl oceněn prestižní Nadalovou cenou za nejlepší román roku 2023.

Jak se vyrovnat se ztrátou

Irena věří, že prožila nejdokonalejší manželství na světě. S Marcelem je spojovalo pouto, které udivovalo i její nejbližší okolí: byli párem, který žil jeden pro druhého, jako by každý den byl jejich prvním. Tento obyčejný vztah, z největších milostných příběhů, je držel na okraji všední reality. Se ztrátou Marcela se Irenin svět rozpadá, a ona objeví neobvyklý způsob, jak s ním dál žít, aby se mohla posunout. Zaplétá se do sítě přetékajících vášní, prožívá život, jako by psala sonet.

Silné čtení, které zaujme kohokoliv

Mezi námi je velice dojemná, emotivní a hluboká kniha, která zkoumá otázky lásky, rodiny a osobní identity. Vilas mistrně zachycuje jemné nuance lidských vztahů a proplétá je s introspektivními úvahami, které čtenáře nutí přemýšlet o vlastních životech. Příběh je plný emocí a nostalgie, což ho činí silně působivým. Autor píše velmi poutavě a má dar skvěle vykreslit postavy, díky čemuž pak působí uvěřitelně a přirozeně. Na druhou stranu má však sklony k repetitivnosti a přílišné popisnosti, což mělo za následek, že jsem po čase začal při čtení pociťovat nudu. Naštěstí v poslední třetině knihy nastal zlom a příběh mě znovu dokázal plně zaujmout.

Troufnu si říct, že určitě nejsem cílová skupina titulu Mezi námi, přesto musím říct, že jsem si čtení vcelku užil a zážitek z knihy ve mně ještě nějakou dobu rezonoval. Nutno přiznat, že mi vždy mi pár stránek trvalo, než jsem se dokázal začíst, ale když už jsem se do čtení plně ponořil, měl jsem problém knihu odložit. Malinko škoda, že kniha není kratší. Jak už jsem psal výše, autor se často opakuje a to pak vedlo k tomu, že jsem ztrácel pozornost a pomalu se začínal nudit. V závěru naštěstí nastal zvrat, který mě opět přikoval ke čtení.

Hlavní hrdinkou knihy je Irene, velmi emocionální a hluboce otřesená žena, která se snaží vyrovnat se ztrátou svého milovaného manžela Marceho. Je fascinující sledovat, jakým způsobem se s touto bolestnou situací vyrovnává. Nutno říct, že si pro to zvolila poněkud netradiční cestu.

Spokojenost

Závěrem musím říct, že ačkoliv podobné knihy obvykle nečtu, můj celkový dojem z Mezi námi je překvapivě pozitivní. Čtení této knihy pro mě bylo velice intenzivním a emotivním zážitkem, který ve mně zanechal hluboký dojem. I když mi místy vadila jistá repetitivnost, která zbytečně natahovala vyprávění. Za mne říkám, že kniha by klidně mohla mít o sto stránek méně. Na druhou stranu nemohu nezmínit, že závěr příběhu mi doslova vyrazil dech. Vilasův mistrný styl a schopnost přinést překvapivý zvrat dodaly knize na síle a učinily z ní nezapomenutelné čtení.

Pokud tedy hledáte poněkud netradiční, ale přitom silně emotivní zážitek, tahle novinka nakladatelství Beta je to pravé pro vás. Já můžu knihu Mezi námi s naprostým klidem doporučit, neboť věřím, že si její čtení užijete stejně jako já.

HODNOCENÍ: 7/10

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz