Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 10. 10. 2004, KÁTHMANDÚ, Nepál

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Thamel, Káthmandú, Nepál

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Ráno jsme bohatýrsky vyspávali skoro do 11, než jsme v plné parádě vyrazili do města. Fotili jsme jako o závod a byla velká sranda. Štefi v úzkých a křivolakých uličkách cestou na Durbar Sq. v tom pouličním ruchu nadšeně hlásil (podobně jako včera cestou z letiště): „sákryš to je Orient.“ (On tedy nehlásil „sákryš“ ale úplně jiné slovo, díky kterému by mě však editoři seznamu.cz zas museli žádat o úpravu článku). Prohlédli jsme si náměstí, dobře a levně se najedli na Freak Street, kterou jsem si představoval úplně jinak. Navíc jsem zpanikařil, že jsem ztratil 500,- Rs, takže jsme se do hospůdky vraceli, aby se ukázalo, že jsem pětistovkou platil a tak se vše ukázalo jako v pořádku.

Foto: matěj holub

Kathmandú, Nepál

Prošli jsme starým KTM, dali si siestičku opět na Durbar sq., kterou jen rušili opruzovači a nabízeči všeho druhu. Také jsme se naučili nepálskou národní hru „Tiger Move“ neboli hon na ovce, lehce podobnou naší dámě, kterou pak Zbyněk usmlouval ze 60,- USD na 15.

Foto: matěj holub

Stolní hra Tiger Move neboli hon na ovce. Káthamdú, Nepál

Foto: matěj holub

Zasloužená chvilka odpočinku a „gringo“, který se ji snaží „ukrást“ na kus celuloidu.

Pokračovali jsme starým městem a hoši nadšeně nasávali atmosféru východu. Po cestě vyměnili peníze a též jsme navštívili pár outdoorových obchodů, neb každý potřebujeme lehce doplnit výbavu. Zbyňa si koupil origoš TNF softshellovou bundu za 5.200 (cca 1.800,- Kč) druhé jakosti. Až později v Namche Bazzaru se ukázalo, že to byl také fejk, a pěkně předražený. Já jsem našel sluneční brýle s adekvátní ochranou, které chci, dokonce jeté, ale na méně než 3.500 se mi nepodařily usmlouvat a tím, že měly příliš roztažené nožičky, jsem si je nakonec nekoupil. Škoda, neb jinak jsou to brýle, které mi sedí naprosto geniálně. V další vlně nakupování jsme kupovali falešné flísovky a nejlepší má Šéf – oboustrannou, ale z jedné strany The North Face z druhé Patagonii! Geniální tah.

Foto: matěj holub

Sadhu v Káthmandú. Nepál

Též se nám zcela spontánně podařilo koupit hulení, když kluky odchytl nabízeč s hašišem za 1.000. Hoši to stáhli na 400, ale stejně čekali na mě, když já zatím usmlouvával baterky do foťáku. Nakonec jsme se dostali tuším na 200,- Rs a večer zjistili, že je to super matroš. Krásně jsme se zhulili a hráli Zbyňovy tygry a ovce a whist a byla pohodička.

Foto: matěj holub

Lovci duší ve svém živlu

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz