Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 20. 9. 2004, TAPOVAN, Indie

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Neskutečný pohled na Bhagirathi III po cestě na lučiny Tapovan

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Na první vzbuzení jsem nereagoval a vstal až v 7.00, nasnídal se veggie burgerem a zastihl již vzbudivšího se Matthiase u jionta na terase. Zpakovali jsme si věci a v 8.00 vyrazili.

Docela nás namíchlo vstupné do GAHRWAL Natl. Parku za 100,- Rs + další poplatek 50,- jako camping fee, 100,- za foťák a 2.400,- Rs! za kameru. Foťák jsem zatloukl, ale před tím jsem přiznal stan, takže jsem musel zaplatit 50,-. A to mi chtěli naúčtovat 2 noci. Nepomohla ani argumentace, že stan mám pro případ nouze a že budu spát v dhabách. Prý ať jim tam tedy stan nechám jako deposit. Na to konto jsem tedy zatloukl foťák, i když ve mě byla malá dušička, protože jsem si ho při smlouvání o stan nepozorovaně přesouval na pásku na zadek. Matthias zatloukl kameru a oni na něj zkoušeli baggage check a zvláště se chtěli dobýt do jeho brašny na kameru (což tedy není úplně nejmoudřejší, nepřiznat kameru s kamerovou brašnou přes rameno). Ale když kameru jednou zatloukl, nemohl baggage check dovolit a tak byl hustej, nedal se a za chvíli jsme mastili dál. Já se jen modlil, aby si nevšimli mého foťáku na zadku.

Foto: matěj holub

Pohled, který se neomrzí, Bhagirathi III, Gharwál, Indie

V Raj Ghat jsme si dali čajík a přes Chirbasu, za kterou jsem na cestě našel ležet fungl nový jumar Petzl, pro který si však hned přiběhli chlapíci, kteří ho ztratili, jsme to dali rovnou do Bojbasy, kde byl k obídku dal, džabží, rýže a čápátí. Po obídku jsme to namastili přes Gamukh k pramenu Baghirati, resp. pozdější Gangy, která vytéká přímo z čela ledovce. Toto místo se nazývá Gómukh neboli Kravská tlama.

Foto: matěj holub

Gómukh, Kravská tlama. Posvátné místo, pramen řeky Gangy. Jde o místo, odkud zpod ledovce Gangotri vytéká řeka Bhagirathi, ze které se později stává Ganga.

Pak jsme museli vymastit na terminal morénu, přetraverzovat ledovec Gangotri a hustým krpálem vymastit po boční moréně nahoru na louku Tapovan, přímo pod Shivlingem, který je na druhé straně údolí naproti Bhagirathi III.

Hned kousíček u říčky jsem našel krásné místo na kemp u velkého kamene. Postavil jsem stan tak, abych pohodlně viděl ultramajestátný Shivling i Baghirati a teď zjišťuji, že jsem hlavou dolů, nebo jsem strašně zhulenej, protože Matthias, který se „ubytoval“ u sádhua v nedalekém ašramu, přišel dle mého pokynu na návštěvu a zatímco já vařil čaj a polévky, on balil jednoho špeka za druhým z haše, který koupil od průvodce za 150,- Rs přímo na moréně ledovce. Ale není to tak dobré hulení, jako jsme měli včera.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz