Cesta do Asie, 20 let poté – 25. 10. 2004, NAMCHE BAZAR, Nepál

Foto: matěj holub

Nebe, hory, mraky…

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Dnešní kapitolka se může jmenovat „Šťastné shledání“, neb to chvíli vypadalo, že se se Štefim již nikdy neuvidíme. Naštěstí vše dopadlo jinak.

Ráno vstáváme do zamračeného, mlhavého a sychravého dne a po snídani sbíháme krpál k řece Dudh Kosí. Nepříjemností je návrat seriózního průjmu, což se mi nelíbí. Tentokrát jsem naordinoval Endiaron.

Do Namche se už tak nějak ploužíme a dorážíme kolem 11. Jdeme do Thawa Lodge a těšíme se na Štefiho, ale pokoj je bohužel prázdný a domácí říká, že šel předevčírem nahoru a vzkaz pro nás nenechal. Jsme z toho celí tumpachoví, ale nakonec se ukazuje, že vzkaz dal do knížky ve věcech, které nechal v lodgi.

Foto: matěj holub

Gorak Shep

Ubytováváme se, jdeme se najíst do šerpácké hospody a pak krátíme čas kartami. Po kartách začínáme spřádat a vymýšlet algoritmy, jak to udělat s cestou dolů. Když máme vše vymyšlené, vidím najednou z terasy na ulici Štefiho. Jen tak se na okamžik mihl průhledem schodiště. Zařval jsem a vstal, aby mě viděl, Štefi se na mě podíval a pokračoval v chůzi dál a reagoval až na druhé zavolání – vůbec nás nečekal.

Vyrazil chudák na jezera Gokyo, ale poté, co se sotva vyškrábal (dle svých slov) do sedla Mong, se vrátil, a tak jsme se šťastně sešli.

Další plán je tedy takový, že já vyrážím ráno pěšky do Jiri a hoši letí z Lukly do KTM. Všichni se teď těšíme na večeři, hulení po ní a popíjení wizourka, neb jsem od hochů dostal dárek – 180 ml Mount Everest Whisky, 42.8 %. A samozřejmě na karty a munchies. Prostě pohoda. Nádherně jsme se zhulili a měli přímo lupulské hody: chleba, salámek, snickersky, bounty, džusíky atd.