Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 3. 10. 2004, cestou do VARANASÍ, Indie

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Nic neříkající výjev z vlaku kdesi mezi Ahmedabádem a Varanasí. I zde trpí můj archiv nedostatkem fotografií z popisovaného období, proto je třeba vzít zavděk i takovýmto snímkem.

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Bodejť by cesta z Ahmedabádu do Varanasí netrvala takovou věčnost, když postupně zjišťuji, kudy vlak vlastně jede. Přesnější itinerář bude v zítřejším zápisu, zde ale mohu uvést, že cesta vedla téměř přes celou Indii napříč, a ještě o kousek dále.

Naštěstí probíhala docela v pohodě, daří se mi spát a v noci na dnešek jsem si k ránu dokonce musel vzít flísovou bundu, neboť v kopcích kolem 500 m n. m. bylo trošku chladno. Ráno jsem se probral s úplně jinou rodinkou v kupé, ale tahle byla ještě víc fajn, takže v pohodě. Naštěstí tady nikdo neumí anglicky, a tak snahy o konverzaci nejsou tak intenzivní, což mi spíše vyhovuje.

Cestu přerušovaly jen zastávky na stanicích a v polích, kdy se vyhýbaly vlaky. Zpočátku jsem si na každé zapínal i sandále, když jsem šel ven z vlaku kouřit nebo pro něco k jídlu či k pití, protože vlak prostě zahouká a rozjede se. Rozjíždí se ale pomalu (diesel lokomotiva), tak jsem vždycky měl čas naskočit. Odpoledne jsem byl už tak otrkaný, že jsem nastupoval za jízdy s rozepnutými sandály, cigárem v jedné a kameninovým kalíškem s čajem v druhé ruce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz