Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 6. 10. 2004, mezi Sunauli a Káthmándu, Nepál

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Varanásí, Indie

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté

Článek

Ráno jsem se vykvartýroval po 5.00, resp. až skoro v půl šesté z hotelu do již překvapivě živého města a pěšky si to štrádoval na autobusák, statečně odrážeje útoky mnoha rikšáků. Až těsně před 6 jsem neodolal nabídce za 5,- Rs a nechal se kousek svézt.

Autobus byl již přistaven, ale vyjel až v 7. Dost jsem se děsil průjmu, který mě vzbudil někdy ve 4.00 s velikou silou. Nic jsem raději nepozřel, i pití jsem maximálně omezil, a tak jsem cestu na hranice do Sunauli přežil bez úhony.

Indové mě odbavili v pohodě, vyměnil jsem zbylých 2.000 indických rupií za nepálské a přešel hranici, kde mi Nepálci dali za 30,- USD 60denní vízum a bylo. Hned jsem si koupil lístek na 19:00 na autobus do Káthmándú a šel zkusit záchod a opět jsem si poděkoval, neb ze mě průjem vyběhl, sotva jsem si čapnul.

Foto: matěj holub

Popis je již z Nepálu, snímky stále z Varanasí.

Zase na mě v autobuse zkoušel nějakej šikula baggage fee 10,- Rs, ale nedal jsem se. Byl jsem docela rád, že po těch indických vidím zase jiné, asijské obličeje Nepálců, ale jen do okamžiku, kdy poloprázdný autobus zastavil o 500 m dál na křižovatce a nahrnula se do něj brutálním způsobem (horší snad než v Pákistánu) neuvěřitelná horda lidí. Autobus ujel cca další kilák a k mému velikému překvapení plně celý autobus vystoupil i se zavazadly a zůstal jsme tam jen já se dvěma Izraelci a bylo nám naznačeno, že to je v pořádku, že máme zůstat. Vyklubala se z toho policejní kontrola, včetně obsahu zavazadel na střeše. Takových nás po cestě čekalo ještě několik.

Ve 22.00 jsme zastavili na jídlo a jednak Izraelci vybalili novinu, že v KTM je zákaz vycházení a taky se čekalo i dlouho po jídle a až na dotaz nám řekli, že někde po cestě je také zákaz vycházení a tak že pojedeme až ve 3.00 ráno. Tak jsem dal 2 pokusné čápátí a vzápětí je šel do křoví „vyčapit“. Pak jsem si našel takovou pidilavičku cca 1 m x 20 cm, na které se mi naněkolikrát podařilo zachrupnout až do 3.00, kdy mě vyhnal do škarpy další průjem.

Ve 3.30 jsme vyjeli a jen s jednou další střevní příhodou (průjem zase řídne) – naštěstí však při zastávce – dojeli ve 13.00 do KTM celkem krásnou cestou měnící se vegetací z džungle až do KTM Valley.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz