Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 8. 10. 2004, KÁTHMANDÚ, Nepál

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Káthmandú, Nepál

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Ráno jsem vyspával až do aleluja, pak si šel k snídani dát vdolek s čajíkem, do hotelu to hezky odevzdat do místní stoky, pak do prádelny, kde věci ještě neměli, tak do knihkupectví, kde jsem zjistil, že mají super mapy pro všechny významnější trekové oblasti, včetně 130 000 významnějších trekových kopců, jako např. Island Peak, Mera Peak apod.

Poté jsem šel vyměnit peníze, po cestě zpět nakoukl do pár outdoorových kšeftíků, ale všude je to naprosto stejný falešný kšunt The North Face. Byl jsem i v originál obchodě The North Face, kde však spíše než funkční mají módní hadry.

Dále jsem se vydal hledat Himalayan Rescue Association, která měla být kousíček vedle hotelu v Thamelu, ale přestěhovali se až za Královský palác, což však není dále než 15 min. pěšky. Řekli mi, že trekking není ve vztahu k maoistickým extremistům nebezpečný, že si nanejvýš řeknou o „dar“ třeba 1,000 Rs, což se jim má dát. Už se vidím, jak „ochotně“ dotuji nějaký bolševický zmetky. Které kopce jsou bez poplatku mi neřekli, a tak se pozítří budu muset vydat na Nepálský horolezecký svaz zjistit, jak to tady s neorganizovaným (rozuměj mimo expedice) lezením je.

Foto: matěj holub

Ulička v Thamelu, turistické čtvrti Káthmandů, Nepál

Šel jsem též do officu, kde se platí tzv. „conservation fees“, které jsou podmínkou vstupu do nepálských národních parků a chráněných území, a kde jsem zjistil, že šly dost nahoru: Annapurna“ 2 000,- Rs, Everest Base Camp: 1 000,- Rs. Pokračoval jsem dále Thamelem a nejprve shlédl propagační video nejdelšího bungee jumpu (160m) a dost mě potěšila (relativně) cena 80,- USD i s dopravou ale hlavně to, že podnik je provozován Novozélanďany, aby byla splněna všechna bezpečnostní pravidla.

Pak jsem si dal chowmein v levnější hospůdce a šel se ho do hotelu zbavit na záchod. Technicky vzato je v mém případě jakákoliv konzumace naprosto zbytečná. Následoval výlet na Durbar Square, který je za tmy velmi špatně nasvícen, takže nic moc, ale ve dne bude super. Zpátky jsem to vzal přes net a steakhouse, kde jsem si dal opět vynikající Nepali Burger a bohužel ho šel opět umístit do záchodu. Mám ale pocit, že se průjem přeci jen trochu lepší.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz