Hlavní obsah
Lidé a společnost

Měl jsem v rukách deset tisíc žen a každá chtěla jen jedno

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MIchael Rada

Hned v úvodu bych rád zmínil, že nejsem žádný krasavec a již dávno ani žádný mladík a i přesto se tisíce rozrostly a důvod je ten samý.

Článek

Když jsem 18.dubna 2016 zveřejnil na blogu iDNES článek s názvem MĚL JSEM V RUKÁCH TISÍCE ŽEN A VŠECHNY CHTĚLY JEN JEDNO, vyskočila sledovanost mého blogu stonásobně a stejně silně se vyrojily i nenávistné komentáře.

Jaké?

To se můžete dočíst sami, zadáte-li název článku do vyhledávače, jistě Vám ho přinese.

Důvodem pro zveřejnění volného pokračování na platformě společnosti seznam je ověření, zda-li bude reakce stejná, či zda se za dobu sedmi let čtenářstvo i společnost posunuly jiným směrem.

Nyní však k samotnému tvrzení, použitému v názvu. Je tvrzením pravdivým, jen si jej pravděpodobně někteří ze čtenářů spojí s výrazem jiným garantujícím čtenost, tedy se slovem SEX, o který však v tomto případě vůbec nejde.

Jediným důvodem, proč jsem měl v rukách takové množství žen, je skutečnost, že každá jediná, často následovaná i manželem, či dětmi (jen pořadí se měnilo), si chtěla vyzkoušet, jaké to je svézt se na ELEKTRICKÉ JEDNOKOLCE.

Protože se i po 9 letech, kdy já sám jezdím pro mnohé, nezměnil pohled na elektrickou jednokolku jako na nebezpečný a hlavně nestabilní přístroj, držím každého z jezdců a každou z jezdkyň zezadu v podpaží a slyším vždy shodnou větu: „Držte mne prosím pevně! (či pevněji)“ a proto tak činím.

S ohedel na skutečnost, že počet zkoušejících již překročil 15 tisíc jedinců není desetitisícová hranice v žádném případě nereálnou, právě naopak.

Je zajímavé, že právě ženy často žádají pevnější stisk, a to i přesto, že jsou většinou lepšími jezdkyněmi (prvo-jezdci) než muži. Je to způsobeno skutečností, že ženy mají lepší osovou rovnováhu než muži.

Na každou z jezdkyň (a jezdců) během projížďky hovořím a pomáhám tak eliminovat psychický blok vytvořený skutečností, že stojí na jednom kole a ničeho se nedrží, což je v kombinaci s tím, že se pohybují, velmi neobvyklé a mozek často neví, jak si danou skutečnost vysvětlit.

Každá první jízda je velkým prozřením a často je spojená s velkým emočním impulsem, protože nejen, že odhaluje jezdkyni a jezdci existenci jejich vlastního kosterního svalstva, které s přibývajícím věkem stává se důležitějším, ale přidává, či ubírá mnohem více, například roky. A tak když seniorka hovoří o tom, že mládne, či slepá mladá žena o tom, že letí a poprvé cítí vítr ve vlasech, aniž by musela běžet, jsou to okamžiky, které i po letech vyvolávají mne samotnému husí kůži, stejně jako když jezdec s protézou místo nohy, kterou ztratil při dopravní nehodě, hovoří o tom, že jsme mu vrátili normální život.

Každé jezdkyni a každému jezdci vždy zdůrazňuji nutnost respektovat dvě zásady.

  1. limitem jízdy je vždy jen jezdec, ne stroj
  2. při jízdě je vžy třeba respektovat prostředí a ostatní

První zásada je důležitá proto, že se často zájemci ptají na maximální rychlost, a sílu motoru, dojezd a neuvědomují si, že limitem se stanou oni sami, ne jejich stroj.

Druhá je platná proto, že při dodržení zásad je stroj s půdorysem menším, než je často půdorys jezdkyně, či jezdce, je možné použít a využít všude, nikde se však nesmí stát nebezpečím pro ostatní. To, že lze jezdit bezpečně bez ohrožování ostatních i sebe samého, dokazuji svým příkladem již 9 let a věřím, že jste si stačili sami všimnout, že na rozdíl od nehod na elektrických koloběžkách o nehodách elektrických jednokolek neslýcháte a není to proto, že by jezdci nejezdili a nenajezdili často více než koloběžkaři, ale proto, že většina respektuje zásady, o kterých ti, kteří si půjčují elektrokoloběžku, nemají představu a provozovatelé se takovou drobností nezatěžují, protože profit, nejlépe ten snadný, je přeci přednější.

Možná by stálo za to, aby si tuto skutečnost uvědomili i na radnicích, včetně té Pražské, kde se zákazem SEGWAY jsou zakázány i stroje až 5× lehčí, menší než kabinové vozidlo a přesto efektivně nahrazující či doplňující auto, či dokonce MHD. Házet všechny elektrické dopravní prostředky do jednoho pytle je totiž důvodem nefunkčnosti neustále se měnícch nařízení, přibývajících zákazů a omezování těch, kteří se často narozdíl od úředníků, kteří rozhodují, se chovají správně a odpovědně.

Věřím, že Vás dnešní článek zaujal a nemrzí Vás, že nebyl o SEXu, o tom totiž v názvu ani v úvodu, nebylo ani slovo.

V Plzni 2.8.2023, Michael Rada, Člověk

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám