Hlavní obsah

Napsaní Napsaní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MIchael Rada

Toaletní papír

Když se mi dostal před oči tento obrázek, podnikl jsem stejnou cestu časem jako když jsem se dostal k pecím v bývalách ocelárbnách POLDI KLADNO, kde jsem namísto Vysoké školy začínal svou pracovní kariéru.

Článek

Tam však namísto pohledu, pomohl mi cestu vykonat NOS

Publikování článků na cizích serverech je vždy spojeno s pravidly, které lze ohýbat tak, jak se to hodí majiteli, či pracovníkům, kteří dostali platformu na starost.

Když jsem psal na server iDNES, který byl již v době mého přispívání v rukou stávajícího majitele, byli články poukazující na skutečnosti majitele, či jeho podnikání se týkající, vždy zdrženy, či se ze systému ztratily, či prostě byli zveřejněny jen v neveřejném prostoru k němuž mělo přístup jen několik málo vyvolených.

Nebyla to cenzura, jen „techhnické chyby“

Poté, co chyb přibývalo a já se rozhodl odejít jsem si hledal další místo a svou svobodou zlákaly mne PARLAMENTNÍ LISTY

bylo zvláštní, jaks e situace opakovala, jen s jinými tématy, jinými lidmi, stejnými pravidly a tak namísto téměř 750 článků publikovaných na první adrese, jich bylo jen několik desítek.

Na další adrese se situace opakuje jen namísto desítek lze člínky spočítat na prstech rukou a je třeba dodat, že velkou roli hrají mé gramatické nedostatky, resp. přešlapy, kterých jsem se nedokázal zbavit ani po 34 letech psaní.

Důvodem dnešního článku však není stěžovat si na pracovníky v redakcích a odděleních starajících se o čistotu obsahu, ale poukázání na zvláštní podobnost, kterou mi výše uvedený vývoj připomíná.

Je to vývoj PRŮMYSLYSLOVÝCH REVOLUCÍ, které i přesto, že dnes již téměř osm let existuje INDUSTRY 5.0, bely jen čtyři.

1.0 / 2.0 / 3.0 a 4.0

Co je na nich podobného?

Každá následující existovala jen polovinu času předchozí, či dokonce ještě méně. Z pohledu zpětně to vypadá, jako kdyby se onen výr změn, o kterých se dnes tak často hovoří, spustil již dávno, jen lidské bytí bylo příliš krátké, aby tento stav vnímalo.

Dovolím si výše uvedené uvést na příkladu

INDUSTRY 4.0 byla představena na veletrhu v Německu v roce 2011, její „legalizace“ trvala 2 roky a proto byla následně s velkou slávou a za podpory Německé vlády oficiálně zahájena v roce 2013 a to na tom samém veletrhu.

INDUSTRY 5.0 byla představena 1.12.2015

Proč?

Důvodem byla skutečnost, že si zakladatel INDUSTRY 5.0 uvědomil jaké kritické chyby představené INDUSTRY 4.0 má. Kritické do té míry, že bylo třeba vytvořit nový funkřní ekosystém který by tyto chyby nejen identifikoval, ale hlavně jim dokázal předcházet.

Zajíavé bylo sledovat jak ekonomicky permanentně podporovaný systém INDUSTRY4.0 „zálohovaný“ Evropským parlamentem, komisí, vládami států, Evropskou Investiční i Světovou bankou, či Světovým Ekonomickým Fórem (WEF) nahryzává INDUSTRY 5.0, která namísto REVOLUCE zvolila formu EVOLUCE resp, PRVNÍ PRŮMYSLOVÉ EVOLUCE ŘÍZENÉ ČLOVĚKEM.

Za celou svou existenci nabyla a není INDUSTRY 5.0 zásvislá na ekonomické podpoře stran uvedenách výše, investorech, dotacích či sbírkách, ale byla a je ekonomicky nezávislá.

To, že EVOLUCE bude vždy lepší než REVOLUCE dokazoval nejen stálý růst jenž nikdy nebyl skokový, ale krokový, ale potvrdila ho i pandemie COVID, která odhalila, že systémy zafinancované v rámci INDUSTRY 4.0 jsou nejzranitelnějšími v historii, což nakonec potvrdila i stále trvající válka na Ukrajině.

Jednou z nejúsměvnějších událostí bylo oficiální integrování INDUSTRY 5.0 do EVROPSK0HO RÁMCE UDRŽITELNÉHO ROZVOJE, které Evropská Komise oficiálně ohlásila a zveřejnila 7.1.2021, tedy šestý rok po zahájení existence INDUSTRY 5.0 a reagovala tak na prohlášení největších světových firem, že INDUSTRY 5.0 je GLOBÁLNÍM PRŮMYSLOVÝM TRENDEM DESETILETÍ (dnes již hovoří o stolatí)

Tím jsem však trochu odbočil.

Na závěr bych se rád vrátil v důvodu, proč jsem se rozhodl v úvodním obrázku ke článku použít fotografii kterou na sociálních sítí sdílel jiný uživatel, jenž ji zřejmě převzal ze serveru KOKICKOVI.CZ.

Důvod je prostý. Na rozdíl od mnoha ochránců dobrých mravů si totiž na výrobek zachycený na fotografii dobře pmatuji, protože jsem jej řadu let byl nucen používat. To že dnes neexistuje však neznamená, že neexistoval dříve a ani sebehustší křik ukazující, že opak je pravdou nepomůže dokud budou žít ti pro které minulost byla přítomností a budou rádi, aby zůstala i nadále minulostí.

V Plzni 31.7.2023. Michael Rada, Člověk

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám